Komentář

iPhone XR je nejprodávanější v USA. Jako fakt?

Ať už se vám to líbí, nebo ne, skutečně je tomu tak


Fakt! Apple sice konkrétní čísla neuveřejňuje, ale různé analytické společnosti ano. Jednou z nich je i CIRP a ta uvádí, že iPhone XR je nejprodávanější v USA. Neuvěřitelné.

CIRP uvádí, že ve třetím fiskálním kvartálu roku 2019 zaujmul iPhone XR 48% podíl mezi všemi prodanými iPhony ve Spojených státech amerických. Pokud vám to hlava nebere, tak to ještě zopakuji – skoro každý druhý prodaný iPhone v USA byl iPhone XR. Ano, ten iPhone XR, který má jen LCD displej, který je ve svých rozích tmavší než ve středu, který má jen jeden hlavní objektiv fotoaparátu a který je na poměry moderních smartphonů poněkud obtloustlý.

 

Cena na prvním, druhém i třetím místě

Co naplat, cena je cena a líbivé pastelové barvičky určitě také sehrály svou roli. To, že je pak tělo modelu XR z hliníku namísto oceli asi zas tak nevadí. Důležité je to logo nakousnutého jablka na zádech telefonu. Američanům je totiž víceméně jedno, jaký model iPhonu používají (ostatně to mnohdy ani nevědí). iPhone XR je tak nejlépe prodávaný iPhone od roku 2015, kdy Apple představil iPhone 6. Tedy alespoň v USA.

K čemu je komu veřejná beta iOS 13? Stále nové systémy opravdu nepotřebujeme

Skutečně je to ale tak překvapivé, že iPhone XR je nejprodávanější v USA? John Lowitz, spoluzakladatel společnosti CIRP, se k výsledkům průzkumu ostatně vyjádřil poněkud jednoznačně. S modelem XR prý zákazník dostane moderní chytrý telefon v ceně těch nejlepších androidových telefonů (čili nízké ceně) s nejnovějšími technologiemi (bezrámečkový displej, Face ID atd.). S poměrně podceňovaného a opovrhovaného modelu se tak stal nečekaný lídr. A to i na domovském trhu, nikoli v Číně a zbytku Asie, kam jej Apple prvotně směřoval.

 

Technologie a zaostávání a zase ta cena

Jestli tedy Američané jedou na drogách, nebo nosí růžové brýle, je ostatně jedno. Pokud bychom tedy těmto číslům věřili, dobře pro Apple. S modelem 5C totiž příliš nezaujal. Doba ale pokročila, a „lowendový“ iPhone zákazníka tentokrát skutečně asi oslovil. Doufejme jen, že si v Cupertinu teď neřeknou: „hele, máme rekordní tržby i bez moderních technologií, tak na inovace hodíme vidle, lidi ty iPhony stejně budou pořád kupovat, ať budou, jaké budou.“

Technologický pokrok a inovace co se hardwaru týče jsou ostatně Applu poslední dobou vyčítány více a více. Nicméně již v září se ukáže, jestli usíná na vavřínech, nebo nám opět otevře ústa dokořán. Chtělo by to, opravdu ano. I když je fakt, že modely Xs jsou skutečně skvělými nástroji. Jenže společnost CIRP nadále uvedla, že v součtu s modelem XR zaujmuly 67% podíl všech prodaných iPhonů v USA (ve stejném sledovaném období). 19% podíl, kdy se dokonce jedná hned o dva modely telefonu, a navíc ze špičky portfolia výrobce, není zrovna kdo ví jaký úspěch.

 

Budoucnost je ve službách (a nečekaně i jejich ceně)

Zajímají-li vás další uveřejněná čísla, tak vězte, že služby Applu táhnou více a více. Noví majitelé iPhonů totiž ve 48 % případech platí za iCloud, ve 35 % za Apple Music a 15 % z nich využívá i služeb Apple News. A to nejlepší teprve přijde s Apple Arcade a Apple TV+ už během letošního podzimu. Apple tímto zase dokáže ze svých zákazníků vytáhnout ještě více financí. Nákup zařízení je totiž jednorázovou záležitostí, z předplatného z vás ale bude mít každý měsíc další patřičný finanční obnos.

 

Osobně iPhone XR nevnímám jako něco špatného a opovrženíhodného. Jeho barvy se mi navíc líbí více, jak ty u modelů Xs. Ostatně jsem jej i nějaký ten pátek měl a testoval, a rozhodně nemohu říci, že bych se za něho jakkoli styděl, kdybych jej vlastnil. Pokud jej tedy i vy nosíte ve své kapse, tento článek na vás nijak neútočí. Jen se zaobírá překvapivým zjištěním, že se obecně očekávalo, že půjde o propadák. A ono hle, člověk míní, trh mění.

Zdroj