Xiaomi se pokouší vytěžit z publicity nedávné Apple reklamy. Avšak se rozhodla, že ve videu změní jednu věc. Jakou?
Reklama na Apple Crush se nepovedla natolik, že společnost zrušila plánované televizní vysílání a veřejně se omluvila. Zdálo se, že tím problém většinou zmizel, ale Xiaomi se zřejmě rozhodlo pokusit se využít publicitu ve svůj prospěch.
Xiaomi kopíruje, co se dá
Čínský výrobce chytrých telefonů – který v minulosti naklonoval vše od iPadu až po charakteristické džíny a rolákové košile Steva Joba – nyní naklonoval reklamu na Crush s jedním zásadním rozdílem …
Kde začít?
První produkty společnosti se jmenovaly Mi Phone a Mi Pad. Mi Pad byl naprosto nehoráznou kopií iPadu mini, a to jak z hlediska hardwaru, tak z hlediska forknuté verze Androidu, která měla poskytovat uživatelské rozhraní podobné iOS.
Model Mi 8 byl velmi věrnou kopií designu iPhonu X a jeho sluchátka do uší AirDots jsou zjevnou kopií sluchátek AirPods od společnosti Apple.
Produkty to však neskončilo – klonování společnosti Xiaomi pokračovalo i v marketingu. Společnost kopírovala vše od designu webových stránek společnosti Apple až po formát prezentace na keynote – až po to, že její generální ředitel nosil modré džíny a černou rolákovou košili a používal frázi „One More Thing“.
Reklama Apple Crush
Reklama Applu na nový iPad Pro zobrazovala drcení hudebních nástrojů, barev, objektivů fotoaparátů, knih, filmových postav, soch a dalších předmětů v průmyslovém lisu. Záměrem bylo vyjádřit myšlenku, že všechny tyto nástroje byly vtěsnány do nového supertenkého zařízení, ale mnoho lidí z tvůrčích profesí to tak nevidělo.
Je to ta nejupřímnější metafora toho, co technologické společnosti dělají s uměním, s umělci hudebníky, tvůrci, spisovateli, filmaři: ždímají je, používají je, dobře neplatí, všechno si vezmou a pak říkají, že to všechno vytvořili oni.
Apple uznal, že se s reklamou „netrefil“, omluvil se a uvedl, že nebude zařazena do televizního vysílání.
Klon reklamy Xiaomi Crush
Xiaomi na Twitteru zveřejnilo vlastní verzi, která kopíruje reklamu tak věrně, že by se s ní dala snadno zaměnit – ale zastaví lis dříve, než se dostane až k drcení čehokoli.
#CinematicVision – Coming Soon! pic.twitter.com/Exnu9If9Da
— Xiaomi India (@XiaomiIndia) May 21, 2024
Jedná se o propagační snímek k nadcházejícímu uvedení smartphonu Xiaomi 14 Civi na indický trh, který je pravděpodobně rebrandem modelu Civi 4 Pro prodávaného v Číně.
Apple reklama byla možná krkolomná, ale její kopírování ve snaze svézt se na reklamní vlně je ještě krkolomnější.