Apple reklama Crush vyvolala pozdvižení a kritiku. Společnost se za ní omluvila. Jak to vidíte vy? Musel Apple reklamu stáhnout?
Při představování nových modelů iPadů Pro M4 Apple ukázal video, na kterém hydraulický lis drtí nejrůznější kreativní nástroje, včetně hudebních nástrojů, elektronických zařízení, arkádových her, barev a štětců, počítačů, fotoaparátů a dalších, s cílem demonstrovat, jak iPad představuje všechny nástroje zhuštěné do jediného zařízení.
Apple reklamu kritizují známé osobnosti
Reklama si pohrávala s populárními videi o hydraulickém lisu, která jsou oblíbená na sociálních sítích, ale kreativci považovali tento koncept za nevkusný. Herec Hugh Grant označil reklamu za „destrukci lidské zkušenosti“, režisér Reed Morano vzkázal Applu, aby „lépe porozuměl svým zákazníkům“, a označil ji za „značně psychotickou“ a technický ředitel Basecampu David Heinemeier Hansson řekl, že „symbolizuje všechno, co kdy všichni nenáviděli na digitalizaci“.
Rozčilení nad reklamou Crush vedlo společnost Apple k vydání omluvy. V prohlášení pro Ad Age viceprezident marketingu společnosti Apple Tor Myhren uvedl, že video se nakonec „minulo účinkem“.
Kreativita je v naší DNA a je pro nás nesmírně důležité navrhovat produkty, které slouží kreativcům na celém světě. Naším cílem je vždy oslavovat nesčetné množství způsobů, jakými se uživatelé prostřednictvím iPadu vyjadřují a uvádějí své nápady v život. Tímto videem jsme se netrefili a mrzí nás to.
Apple video Crush ponechal na svém kanálu YouTube, ale reklama v televizi běžet nebude.