Samsung se snaží využít následků kontroverzní reklamy „Crush!“ na iPad a vydal reklamu na Galaxy Tab S9 Ultra, která obsahuje slogan Kreativitu nelze rozdrtit.
Když společnost Apple minulý týden představila nové modely iPadů Pro M4, ukázala video, na kterém hydraulický lis drtí kreativní nástroje, včetně hudebních nástrojů, elektronických zařízení, arkádových her, barev a štětců, počítačů, fotoaparátů a dalších, s cílem demonstrovat, jak iPad představuje všechny nástroje zhuštěné do jediného zařízení.
Nebývale negativní ohlasy na Apple
To vyvolalo značný odpor tvůrčí komunity a veřejnosti používající sociální média, která si jej vyložila jako metaforu destruktivního dopadu velkých technologií na tvůrčí odvětví a individuální kreativitu.
We would never crush creativity. #UnCrush pic.twitter.com/qvlUqbRlnE
— Samsung Mobile US (@SamsungMobileUS) May 15, 2024
Negativní ohlas byl tak silný, že se společnost Apple rozhodla zrušit plánované televizní spoty pro tuto reklamu a veřejně se omluvila a uznala, že se reklama „minula účinkem“, protože neodpovídala jejímu záměru oslavovat a posilovat kreativce.
Samsung musí neustále popichovat
Samsung nyní využil domnělé marketingové příležitosti a zveřejnil vlastní reklamu, v níž hudebník prochází ničivou stopou hydraulického lisu a zvedá poškozenou kytaru. Hudebník pak sedí vedle stojanu, v ruce drží tablet Galaxy Tab S9 Ultra s hudebním zápisem na displeji a pokračuje v provádění hudební skladby. Video sdílela společnost Samsung na síti X (Twitter) s doprovodným popiskem: „Nikdy bychom nerozdrtili kreativitu.“.
To, že se Samsung ve svých reklamách vysmívá společnosti Apple, není nic nového. Společnost se Applu vysmívala za vše od designových rozhodnutí, jako bylo odstranění konektoru pro sluchátka u iPhonu (který nakonec také odstranila), až po to, že Apple nemá řadu skládacích smartphonů.