Apple WatchPříslušenství

Prodej Apple Watch je stále silný. V roce 2018 jim patřila celá polovina trhu


Apple si i po rok 2018 držel pozici lídra v sektoru inteligentních technologií. Prodej Apple Watch si totiž uzmul celou jeho půlku.

Ze statistiky, kterou provedla společnosti Strategy Analytics, je patrné, že i když se podíl snižuje, o Apple Watch je stále enormní zájem. Každé druhé loni prodané chytré hodinky/náramky tak byly právě ty s logem nakousnutého jablka.

Prodej Apple Watch

V posledním čtvrtletí roku 2018 navíc prodej Apple Watch ještě rostl. Podle odhadů se jich prodalo na 9,8 milionů kusu, což je o 18 procent více než se jich prodalo v předcházejícím čtvrtletí. Nic to ale nemění na tom, že meziročně podíl produktu na trhu značně poklesl.

Sledování a monitorování spánku přijde do Apple Watch v roce 2020

V roce 2017 měly Apple Watch 60,4procentní podíl, přičemž v posledním čtvrtletí tohoto roku byl jejich podíl dokonce více jak 67procentní. Klesající podíl ale neznamená horší prodejní čísla, Applu totiž roste konkurence.

 

Klesá prodej Apple Watch na úkor ostatních značek?

Své na tom nesou značky, jakými jsou Fitbit a Samsung. V roce 2017 měla totiž společnost Fitbit jen 1,7procentní podíl trhu, za rok 2018 už to je ale 12,2 procenta. Díky tomuto skoku se tak z této značky stala světová dvojka. Samsung pak z 10,6 procenta poskočil na 11,8 procenta. I když tedy rostl, propadl se z druhého místa na třetí. Za zmínku stojí i výkon společnosti Garmin, která měla v roce 2018 7,1procentní podíl trhu.

Odhad společnosti Strategy Analytics pak je, že celý trh s chytrými hodinkami a náramky vzrostl za rok 2018 o 54 procent. Předchozí rok přitom šlo jen o 39procentní nárůst.

Zdroj: AppleInsider.com