HomePod se pomalu rozšiřuje do domácností po celém světě. Stále však na svou konkurenci nestačí. Ta je oproti němu podstatně napřed.
Výsledky posledního kvartálu ukazují, že HomePod dokázal růst i přes různé předpovědi o prodejní katastrofě. Na druhou stranu při srovnání s konkurencí typu Amazon Echo a Google Home nabudeme pocitu, že Applu značně ujíždí vlak.
Oficiální podpora HomePodu se rozšiřuje. Má namířeno do Číny a Hongkongu
Nová studie Strategy Analytics srovnává prodeje za poslední kvartál a ukazuje také meziroční nárůst jednotlivých výrobců. Navíc jde o data celosvětová, nikoli zaměřená pouze na americký trh.
HomePod si na první pohled nevede vůbec špatně. Celých 1,6 prodaných kusů znamená v ročním srovnání slušný 45% nárůst. Navíc si chytrý reproduktor Applu ukousl 4,1 % z podílu na světovém trhu. Dokud jej tedy nezačneme srovnávat s konkurencí, statistiky vypadají poměrně dobře.
Jenže při pohledu na úspěch Amazonu a Googlu je jasné, že Apple značně zaostává. Amazon prodal přes 13,7 milionů svých chytrých reproduktorů a Google 11,5 milionů. Obě společnosti na trhu dohromady zaujímají 65,5 % trhu. Samostatně pak Amazon vede s 35,5% podílem a v závěsu je Google s 30 %.
HomePod není až tak chytrý reproduktor
Zůstává tedy stále stejná otázka, proč se reproduktoru od Applu nedaří. Amazon narostl dvakrát více než Apple (o 91 %) a Google dokonce trojnásobně (123 %). Nelze opominout fakt, že produkt z Cupertina jasně cílí na prémiový sektor. Konkurenti se naopak snaží pokrýt od levných řešení až po prémiovou kategorii.
Zákazníci navíc nemají problém jen s cenou, která se v USA zastavila na 349 USD. Nikdo totiž neupírá HomePodu jeho zvukové kvality. Na těch se svorně shodují jak uživatelé, tak recenzenti. Problém spočívá v tom, že reproduktor od Applu není příliš chytrý.
Vývoj Siri zaostává, zatímco Google Assistant anebo Amazon Alexa kráčí mílovými kroky vpřed. Dokáží lépe chápat kontext otázek, lépe vyhledávat anebo překládat, počítat a podobně. Apple se navíc maximálně brání integraci služeb třetích stran, zatímco na takovém Echu si jednoduše pustíte jak Spotify, tak třeba Apple Music.
A možná to je to, co HomePod zásadně brzdí. Co si myslíte vy? Napište nám to do komentářů pod článek.
Zdroj: MacRumors