HomePod

HomePod se pomalu rozšiřuje, ale na konkurenci stále nestačí


HomePod se pomalu rozšiřuje do domácností po celém světě. Stále však na svou konkurenci nestačí. Ta je oproti němu podstatně napřed.
Výsledky posledního kvartálu ukazují, že HomePod dokázal růst i přes různé předpovědi o prodejní katastrofě. Na druhou stranu při srovnání s konkurencí typu Amazon Echo a Google Home nabudeme pocitu, že Applu značně ujíždí vlak.

Oficiální podpora HomePodu se rozšiřuje. Má namířeno do Číny a Hongkongu

Nová studie Strategy Analytics srovnává prodeje za poslední kvartál a ukazuje také meziroční nárůst jednotlivých výrobců. Navíc jde o data celosvětová, nikoli zaměřená pouze na americký trh.

HomePod si na první pohled nevede vůbec špatně. Celých 1,6 prodaných kusů znamená v ročním srovnání slušný 45% nárůst. Navíc si chytrý reproduktor Applu ukousl 4,1 % z podílu na světovém trhu. Dokud jej tedy nezačneme srovnávat s konkurencí, statistiky vypadají poměrně dobře.

Jenže při pohledu na úspěch Amazonu a Googlu je jasné, že Apple značně zaostává. Amazon prodal přes 13,7 milionů svých chytrých reproduktorů a Google 11,5 milionů. Obě společnosti na trhu dohromady zaujímají 65,5 % trhu. Samostatně pak Amazon vede s 35,5% podílem a v závěsu je Google s 30 %.

HomePod ve statistikách Strategy Analytics

HomePod není až tak chytrý reproduktor

Zůstává tedy stále stejná otázka, proč se reproduktoru od Applu nedaří. Amazon narostl dvakrát více než Apple (o 91 %) a Google dokonce trojnásobně (123 %). Nelze opominout fakt, že produkt z Cupertina jasně cílí na prémiový sektor. Konkurenti se naopak snaží pokrýt od levných řešení až po prémiovou kategorii.

Zákazníci navíc nemají problém jen s cenou, která se v USA zastavila na 349 USD. Nikdo totiž neupírá HomePodu jeho zvukové kvality. Na těch se svorně shodují jak uživatelé, tak recenzenti. Problém spočívá v tom, že reproduktor od Applu není příliš chytrý.

Vývoj Siri zaostává, zatímco Google Assistant anebo Amazon Alexa kráčí mílovými kroky vpřed. Dokáží lépe chápat kontext otázek, lépe vyhledávat anebo překládat, počítat a podobně. Apple se navíc maximálně brání integraci služeb třetích stran, zatímco na takovém Echu si jednoduše pustíte jak Spotify, tak třeba Apple Music.

A možná to je to, co HomePod zásadně brzdí. Co si myslíte vy? Napište nám to do komentářů pod článek.

Zdroj: MacRumors