DEAD TRIGGER 2 – hra, která vám způsobí závislost (recenze)

Legenda se vrací s pokračováním, které je hezčí, hratelnější, celkově „vymazlenější“ a přináší notnou dávku neutuchající akce. Je třeba chtít víc?

České studio MADFINGER Games slavilo s původním dílem veliký úspěch (nejen o něm jste si mohli přečíst ve 20. díle herních závislostí), proto není divu, že přišlo toto pokračování, ve kterém na vás čeká nutná likvidace neskutečného množství „mozkuchtivých“ zombií! A jak to tak v podobných scénářích bývá, na vás je chopit se pořádného kvéru a jít si zastřílet. Jste totiž jedním z mála šťastlivců, kterému se zhoubná virová nákaza vyhnula.

Jednoduchý příběh ≠ jednoduchá hra

Při prvním spuštění je nutné provést registraci hráče, jinak si nezahrajete. Vymyslet jméno, které po celém světě nikdo nepoužívá, vymyslet heslo a potvrdit, je nejotravnější část celé hry. Propojenost s Facebookem se nekoná, což je rozhodně fajn, na druhou stranu by odpadlo právě přihlašování, kdyby si aplikace vzala data z této největší sociální sítě světa. Hra si vaše údaje pamatuje, ale i tak musíte po každém spuštění přihlášení provést. Elegantně by to vyřešila integrace služby Game Center. Ta však, k veliké škodě všech hráčů, přítomna není. Netěšte se tedy na žádné úspěchy ani žebříčky. Poměřovat své síly budete jen mezi sebou a zombíky. Záplatou nám budiž to, že unikátní přihlašovací jméno je prý z důvodu toho, že se titul plánuje rozšířit i na platformy Mac a PC.

DT1

O příběh jde až v druhé řadě, je ale rozhodně plusem, že nějaký obsažen je. A to ne jen tak ledajaký. Samozřejmě se po malých kouscích budete pachtit za záchranou světa. Jestli se vám to povede, však záleží jen na vás. Nejprve začínáte v USA, kde se vlastně jen seznámíte se základními principy hry. Ta pravá sranda začne až po záchraně vašeho týmu a přesunu do Afriky. Hned úvodní mise tohoto kontinentu vás totiž namlsá natolik, že se s nefalšovanou zvědavostí budete pouštět do misí dalších v očekávání, na co všechno narazíte.

DT2

Když prozradíme, že právě v oné misi letíte ve vrtulníku a „kropíte“ pěkně ze vzduchu všechny nemrtvé z opravdu pořádného děla, nic tím nezkazíme. A když k tomu přihodíme, že právě zde prvně ve vší kráse spatříte monstrum v podobě obřího „megazombíka“ známého z produktových obrázků hry, jistě vás tím i navnadíme. Mimo příběhu si můžete zahrát i dílčí mise – pokud potřebujete peníze, nabrat zkušenosti, či jen chcete najít zbývající části potřebné k sestavení nějaké zbraně. Tyto mise jsou k dispozici po celou dobu hraní. Jedná se o takové minihry klasického zaměření – dones, ochraň, zabraň, eskortuj, najdi atd.

Zjednodušené ovládání = už si zahraje i vaše babička

První velkou, ne tak viditelnou, ale o to důležitější změnou prošlo právě ovládání. Ulehčuje celé hraní na dotykovém displeji, které se tak stává intuitivnějším. Nemusíte jedním palcem ovládat pohyb, druhým míření a i střílení. Tato akce totiž probíhá automaticky. Jakmile se ve vašem dostřelu objeví nepřítel, stačí na něho namířit zaměřovacím křížem a střelba započne bez vašeho přičinění.

[quote align=”center” color=”#999999″]Pokud jste navyklí hraní z konzolí, Dead Trigger 2 podporuje různé herní ovladače v podobě gamepadů. Tím se hraní povýší na úplně jinou úroveň.[/quote]

Má to jednu výhodu, avšak také značnou nevýhodu. Ta první je jasně lepší hratelnost, kdy odpadá složitost přesně zamířit, přesunout prst a začít střílet. Ta druhá jde ruku v ruce  právě řečenou výhodou – značná spotřeba munice. Nepočkáte si totiž na přesné zamíření, kdy jednou střelou zombíka „headshootem“ odstraníte, ale pálíte kamkoli hlava nehlava. Snadno se vám tak na konci úrovně může stát, že stojíte uprostřed bitevního pole s pouhým francouzákem a slzou v oku. Pokud přeci jen chcete „staré dobré“ ovládání, stačí se na něho v nastavení přepnout.

Zázemí aneb Když je čas odpočinku

Po každé odehrané misi se vrátíte do „domečku“, kde můžete orazit, nabrat sil, vyzbrojit se a řádně se nadopovat do další akce. Jedná se o váš vlastní píseček, kam na vás žádný nemrtvý nemůže. V počátečních misích hry postupně zachraňujete jednotlivé členy vašeho týmu – v podobě NPC postav, které vám, po jejich úspěšném splnění, nabídnou své služby. A věřte, že jich rozhodně využijete!

DT3

První v řadě je lepá děva, ne nepodobná Laře Croft, která to značně umí s léčivy, kterými vás bude během hraní dopovat. Následuje ji „chachar“ Earl. Ten se vám bude zase starat o zbraně. Další v pořadí je inženýr Joel. Jeho zálibou jsou všemožné třaskaviny, kterými se budete moci zbavit dotěrných zombíků jedním hromadným „monsterkillem“. Tím posledním, z těch aktivních, je vědec Ulrich zajišťující vylepšení všech ostatních, čímž vám odemkne jejich další možnosti. Avšak vděk za zachránění jejich holých životů je ten tam a své služby si nechají patřičně zaplatit.

DT4

Poslední je řada na obchodníku Rikerovi. U něho budete moci praktikovat In-App nákupy a vaše reálné peníze směnit za ty virtuální. Tím se dostáváme k principu hry, která je distribuována zdarma. Jedná se tedy o tzv. Freemium model a tržby vývojářům zajistí právě mikrotransakce, které ve hře provedete. Opět zde ale najdeme jedno plus a jedno mínus. Hru si mohou zahrát všichni bez jediné investice. Na druhou stranu, pokud vás titul chytne, ve finále za hraní zaplatíte více, než by se vám mohlo líbit.

Kamikaze, Vomitron a ti druzí

Hnus. Tímto slovem by se dal vyjádřit pocit z mutace, která z vašich neškodných spoluobčanů vytvořila nechutná monstra. O to hůř, pokud váš soused byl zrovna jaderným technikem, amatérským pyrotechnikem, nebo nevyléčitelným alergikem. Nově se tak můžete setkat s nepřáteli, které nebude jednoduché dostat na kolena.

DT5

Narazíte na zombíka s vysoce explozivním materiálem připevněným na své tělo, na zombíka vyzařující vysoké množství radiace, že se k němu není radno přibližovat a třeba na nechutnou prskající zrůdu plivající na vás své odpudivé cosi. A to není samozřejmě všechno. Najdete zde i zombíka obrněnce, nebo jednoho cholerika, který vráží do všeho, co mu stojí v cestě = vy. Hlavní postavou hry je ale váš hrdina, ne zombíci, a tak máte možnost zprovodit tyto ohavnosti z povrchu zemského početným arzenálem.

[quote align=”center” color=”#999999″]MOZEK, CHCI TVŮJ MOZEK![/quote]

Mimo obligátního francouzáku se chopíte pistole typu CZ 75, samopalu MP5K, pumpující brokovnice ITHACA, smrtonosné kuše či legendy v podobě pušky M-16. To samozřejmě není všechno, protože připraveny jsou pro vás i speciály v podobě naprosto destrukčního rotačního kulometu apod.

DT6

Co by to však bylo za akční hru, kdybyste neměli možnost použití „mass destruction“ vybavení. Vedle nudnějších granátů se zde najdou i skvostné kousky. Chytře umístěná nášlapná mina totiž dokáže nejednoho zombíka pěkně vyvést z míry. A pokud použijete explozivní slepici, nepobavíte s ní jen sebe, ale právě i početný zástup nemrtvých snažících se ji chytit. To, že následně exploduje, je již jen její vedlejší přidaná hodnota.

DT7

Pokud si budete myslet, že nepřátelé jsou naskriptováni, tak vám povím, že tomu tak rozhodně není. Objevují se náhodně, neustále přibývají a opravdu není ve vašich silách vyčistit od nich celou lokaci. Jejich množství redukujete při započetí mise volbou obtížnosti a taky tím, jak budete zruční v integraci s okolím. Nepřátelé totiž přicházejí přes bariéry, za které vy se už nedostanete. Některé však můžete „zazdít“ a nepřátele tak zpomalit. S některými však neuděláte vůbec nic a musíte se spolehnout jen na váš palebný arzenál, rychlost vašich reakcí a nohou.

Grafika, které není co vytknout. Nebo snad ano?

Při prvním spuštění hry mi klesla čelist a zůstala tak dobré tři mise. Všechno vypadá naprosto úžasně! Jak textury, tak fyzika. Počkejte, až uvidíte tu vodu, ve které se zrcadlí okolí, nebo až vám začnou stékat kapky vody po displeji vašeho herního zařízení. Navíc si hra příliš paměti z vašeho stroje neuzme. Pokud titul zabírá do 500 MB, tak s tím opravdu nemám problém. Jen se divím, proč tedy tak „obyčejné“ tituly jako FIFA zabírají 1,5 GB. Na iPhone 5 hra běží bez jediného škobrtnutí, načítající časy úrovní jsou krátké. Takže ne, není třeba chtít víc.

DT8

Hrát či nehrát, to je oč tu běží

Co se ještě zvuků týče, dobře vám opravdu dělat nebudou. Drásají nervy, stupňují tempo hry a v určitých okamžicích vám kvůli nim značně poposkočí srdéčko. A to je také hlavní důvod, proč tuto hru hrát. Nenechá vás totiž v klidu. Celou dobu musíte být ve střehu a odpočinete si, až když se ocitnete zpět ve svém Zázemí. Vy, kteří jste příznivci žánru, už dávno hrajete. Vy, kteří váháte, zdali tomuto titulu obětovat svůj čas, myslím, že vám tato recenze zcela jednoznačně odpověděla. Jediný důvod, proč se tak této hře vyhnout, je její návykovost.

index5

[divider][space height=”20″]

[list type=”check”]

• Grafika
  • Hratelnost
  • Příběh a doprovodné mise

[/list]

[space height=”20″]

[list type=”delete”]

• Chybí Game Center
  • Bez In-App nákupu může být obtížné

[/list][space height=”30″]

AplikaceDEAD TRIGGER 2

Velikost: 321 MB

Cena: Zdarma s In-App nákupy

[message_box title=”Soutěž” color=”blue”]

Chcete vyhrát 500 herních „goldů“ do hry? Pravidla jsou jednoduchá – vyhrává nejrychlejší, který správně odpoví buď na první, nebo druhou otázku.

1. Jaké jsou všechny možnosti, kterými lze ve hře získat tzv. „blueprinty“?

2. Jaká africká města už byla ve hře osvobozena?

Všechny odpovědi lze samozřejmě najít ve hře.

Soutěž končí, až bude správná odpověď na každou z otázek napsána v komentářích. Jeden soutěžící nemůže vyhrát obě ceny, proto odpovídejte jen na jednu z položených otázek. Od vítěze budeme potřebovat jeho jméno ve hře. Pokud se výherce do týdne od výzvy nepřihlásí, výhru získává následující správný komentář. Vyplatí se tedy soutěžit, i když je před vámi již několik správných odpovědí. Ti, jež se jmenují kupříkladu „Guest“, se totiž o výhru obvykle nepřihlásí a ostatní díky nim již nesoutěží.

[/message_box]

[gdl_gallery title=”Dead Trigger 2″ width=”186″ height=”150″ galid=”1″ ]

Kam dál?