AirPodsApple Watch

Apple Watch stále válcují konkurenci na trhu


Apple Watch se dlouhodobě daří a potvrzují to i výsledky z posledního čtvrtletí roku 2018. Konkurence však Applu začíná šlapat na paty.Apple od minulého roku přestal kompletně uvádět čísla prodejů jednotlivých produktů. To však nikdy nebyl případ Apple Watch, jež byly zahrnuty společně s AirPods do jednotné kategorie „nositelností“ (anglicky wereables). Cupertinu se v této kategorii dlouhodobě daří a poslední výsledky to jen potvrzují.

Apple Watch 4 recenze – hodinky už počtvrté a ještě lépe

Analytici z firmy IDC při svých zprávách čerpají hned z několika zdrojů, než vydají konečný report. Podobně tomu bylo u zprávy za poslední čtvrtletí roku 2018, které pro Apple vyznělo opět více než pozitivně. Konkurence je však dravá.

Celkově trh s nositelnostmi narostl o 31,4 % a dosáhl rekordního počtu 59,3 milionů prodaných produktů spadajících do této kategorie. Nárůst se přičítá zejména uvedení nových produktů před velmi silnou sezónou Vánoc. Samotná kategorie tak za rok 2018 vyrostla o 27,5 % s celkově 172,2 miliony produktů.

Apple Watch

Apple si udržel pozici jedničky a prodal 16,2 milionů nositelností. Dle vypočtených odhadů by přes 10 milionů měly být chytré hodinky Apple Watch. Hodinky nadále rostou i díky podpoře zdravotních funkcí, kterých si začíná všímat nejen laická, ale také odborná veřejnost. Zbylé produkty tvoří zejména sluchátka AirPods a produkty společnosti Beats, kterou Apple vlastní.

Na paty však Applu šlapou „čínští draci“ v podobě Xiaomi a Huawei. Xiaomi zabrala druhou příčku se 7,5 miliony produktů a Huawei pak prodalo přes 5,7 milionů svých nositelností.

Apple Watch stále lákají nové zákazníky

Apple Watch a ti druzí

Paralelně vyšla také zpráva Strategy Analytics, která přisuzuje Apple Watch až o milion kusů menší prodeje. Nicméně jde opět o analytické odhady a přesná čísla zná pouze vedení společnosti Apple.

Celkově se tedy zdá, že i přes vyšší cenu dokázaly Apple Watch Series 4 oslovit zákazníky a podpořit prodeje chytrých hodinek z Cupertina. Konkurence se přitom snaží zaměřit na pokrytí širší škály a nenabízet pouze prémiové modely, tak jak to dělá Apple v podstatě se všemi svými produkty.

Huwaei při meziročním srovnání narostlo o neuvěřitelných 248 % a určitě se bude nadále drát na vrchní příčky. Uvidíme v dalším čtvrtletí, zdali se mu to povedlo.

Zdroj: 9to5Mac