Apple Music se neustále nedaří naplnit velká očekávání a v mnohých porovnáních zaostává za největším konkurentem Spotify. Další průzkum to potvrzuje.
Apple Music v loňském roce opanovalo průzkum Brand Intimacy agentury MBLM. Ten srovnává aplikace a sociální platformy a měří takzvanou „emocionální vědu“. Jestli nevíte, co přesně si pod tím představit, tak nejste sami. Jedná se o emoční provázanost s danou značkou nebo službou. Jednoduše řečeno vyjadřuje, jak ji máte rádi.
Apple Music padá
Letos se Apple Music nevedlo a služba se umístila až na pátém místě. Před ní se zařadil Pinterest, Spotify, Pandora a Instagram. Přičemž Spotify nejvíce bodovalo u mužů a Pinterest u žen.
Apple Music v Číně není sranda, skladby s demokratickou tématikou musí pryč
Společnost MBLM dotazovala na 6 200 uživatelů v USA, Mexiku a Spojených arabských emirátech. Respondenti byli ve věku 18 až 64 let. Věřím, že spousta uvedených služeb v žebříčku by u nás neměla moc šancí, protože tu nejsou tolik rozšířené. Služba Apple Music by možná tak skončila u nás lépe.
Jeden z hlavních představitelů agentury, Mario Natarelli, k výsledkům uvedl:
Ačkoliv je zde patrná část naší každodenní rutiny, aplikace a sociální platformy budou stále více zasahovat do našich životů. Většina umístěných aplikacích jsou vnímány jako bezplatné služby. Jejich pozice se stává klíčovou, časem zrají a upevňují si svoji pozici.
Zde je první desítka aplikací a platforem:
- Pinterest – 44.9
- Spotify – 39.2
- Pandora – 28.5
- Instagram – 27.2
- Apple Music – 26.5
- Facebook – 24.9
- Snapchat – 24,0
- Uber – 20.3
- Airbnb – 19.5
- Venmo – 19.2
V únoru agentura provedla podobný průzkum a vyhodnotila Apple Music jako 3. nejintimnější značku. Stejný průzkum přitom v předchozích letech Apple vyhrával. Je založený na faktorech jako jsou naplnění, identita a nostalgie.
[button type=“default“ color=““ target=““ link=“https://9to5mac.com/2019/05/01/apple-music-survey-brand-intimacy/“]Zdroj[/button]