Apple Music

Apple Music strmě klesá, službě se nedaří a Spotify ji přeskakuje

Žebříček MBLM’s Brand Intimacy vyhodnotil Apple Music hůře než Spotify


Apple Music se neustále nedaří naplnit velká očekávání a v mnohých porovnáních zaostává za největším konkurentem Spotify. Další průzkum to potvrzuje.

Apple Music v loňském roce opanovalo průzkum Brand Intimacy agentury MBLM. Ten srovnává aplikace a sociální platformy a měří takzvanou „emocionální vědu“. Jestli nevíte, co přesně si pod tím představit, tak nejste sami. Jedná se o emoční provázanost s danou značkou nebo službou. Jednoduše řečeno vyjadřuje, jak ji máte rádi.

Apple Music

Apple Music padá

Letos se Apple Music nevedlo a služba se umístila až na pátém místě. Před ní se zařadil Pinterest, Spotify, Pandora a Instagram. Přičemž Spotify nejvíce bodovalo u mužů a Pinterest u žen.

Apple Music v Číně není sranda, skladby s demokratickou tématikou musí pryč

Společnost MBLM dotazovala na 6 200 uživatelů v USA, Mexiku a Spojených arabských emirátech. Respondenti byli ve věku 18 až 64 let. Věřím, že spousta uvedených služeb v žebříčku by u nás neměla moc šancí, protože tu nejsou tolik rozšířené. Služba Apple Music by možná tak skončila u nás lépe.

Jeden z hlavních představitelů agentury, Mario Natarelli, k výsledkům uvedl:

Ačkoliv je zde patrná část naší každodenní rutiny, aplikace a sociální platformy budou stále více zasahovat do našich životů. Většina umístěných aplikacích jsou vnímány jako bezplatné služby. Jejich pozice se stává klíčovou, časem zrají a upevňují si svoji pozici.

 

Zde je první desítka aplikací a platforem:

  1. Pinterest – 44.9
  2. Spotify – 39.2
  3. Pandora – 28.5
  4. Instagram – 27.2
  5. Apple Music – 26.5
  6. Facebook – 24.9
  7. Snapchat – 24,0
  8. Uber – 20.3
  9. Airbnb – 19.5
  10. Venmo – 19.2

V únoru agentura provedla podobný průzkum a vyhodnotila Apple Music jako 3. nejintimnější značku. Stejný průzkum přitom v předchozích letech Apple vyhrával. Je založený na faktorech jako jsou naplnění, identita a nostalgie.

Zdroj