Obchod s aplikacemi Google Play si nevede vůbec špatně. I když je platforma Android nejrozšířenější po celém světě, App Store v platformě iOS vydělává stále více.
Konkrétně v něm za poslední čtvrtletí roku 2017 uživatelé utratili na 11,5 miliardy dolarů. A to je o 95 % více, než utratili uživatelé platformy Android v jeho Google Play. Aplikační obchod Googlu nyní roste hlavně díky oblíbenosti platformy v rozvojových zemích, jejíž uživatelé se postupně učí v Google Play nakupovat jak aplikace, tak hry. Pořád ale na App Store nestačí.
Za touto analýzou stojí analytická firma AppAnnie. Ta přišla se zjištěním, že Google Play celosvětově poskytuje o 145 procent více aplikací, než App Store. Během zimního čtvrtletí si uživatelé nainstalovali přibližně 27 miliard aplikací (do tohoto součtu nejsou zahrnuty aktualizace a opětovné stažení již dříve nainstalovaného a smazaného titulu). Z Google Play bylo nainstalováno 17 miliard aplikací, z App Storu pak 8 miliard. Oproti předchozímu roku tak přišlo navýšení o 7 procent.
Růst výnosů o závratných 20 procent
Výnosy z prodeje aplikací a předplacených služeb však rostly mnohem rychleji a to o rovných 20 procent oproti předchozímu roku. Aplikační obchody dohromady vydělaly 17 miliard dolarů. Apple si z toho uzmul celých 11,5 miliardy dolarů a to právě i přesto, že z jeho obchodu bylo staženo znatelně méně titulů.
I když tedy Google vede v počtu hardwarových jednotek (telefonů a tabletů), nenaučil své uživatele, aby jejich potenciál využívali naplno právě i díky stahování četných aplikací. Apple je tedy v tomto směru jasně napřed. Správě také zacílil na čínský trh, který je značně nenasycený a po aplikacích je tam hlad. Své snahy také směřuje do Indie a Vietnamu, které mají aplikace veliký potenciál.
Výsledkem tedy je, že Apple nevydělává jen na hardwaru, ale uživatelé jeho mobilní platformy se nebojí utrácet své peníze ani za aplikace. Nebojí se ani platit předplatné za různé služby, což je u uživatelů platformy Android nemyslitelné. I když je tedy aplikací na Android více, jejich kvalita pokulhává a vývojáři se spíše věnují psaní titulů pro iOS, protože od jeho uživatelů si vydělají prostě jednodušeji, a také jistě více.
Zdroj: AppleInsider.com