Internetem začala kolovat aféra ohledně zařízení Applu, především iPhonů Xs a Xs Max. Problém se ale možná týká i vás, pes je totiž zakopaný v iOS 12.
První uživatelé iPhonů Xs a Xs Max hlásí, že se jejich zařízení nezačne automaticky nabíjet, když do něho zapojí Lightning kabel. Musí vždy rozsvítit obrazovku, aby stav zkontrolovali a popřípadě i opětovně kabel vypojit a zapojit. Pokud je displej aktivní, k podobným problémům nedochází.
Na tento neduh upozornil především magazín UnboxTherapy, který test prováděl na osmi nových iPhonech. Většina z nich jej potvrzuje. Když připojíte Lightning kabel do zařízení, obvykle se jeho obrazovka rozsvítí a informuje vás o stavu, že nabíjení začalo. Zde se však nic neděje, dokud se displej nerozsvítí a popřípadě i opětovně konektor nezapojí. Dle různých informací od uživatelů, s bezdrátovým nabíjením problém žádný nenastává.
Na vině je iOS 12 (pravděpodobně)
Tzv. ChargeGate se však netýká jen nových iPhonů, i když je na nich řečený problém zastoupen v nejvyšší míře. Za všechno totiž pravděpodobně může iOS 12. Tento systém totiž nově obsahuje pokročilý omezený režim USB, který zařízení chrání proti necertifikovanému příslušenství, aby jej to nepoškodilo. Bohužel ale paradoxně korektně nerozezná ani to od vlastního výrobce.
S řečeným problémem se tak ozývají i uživatelé starších iPhonů a také iPadů. Od nainstalování iOS 12 jsem se s tím na svém iPhonu 7 Plus také již několikrát setkal, zejména v případě připojení telefonu k MacBooku skrze dokovací stanici třetího výrobce. Před aktualizací na nejnovější systém jsem přitom s tímto neměl sebemenší obtíže.
Vyřešení situace se zdá zjevné. Applu by stačilo vydat aktualizaci iOS, která toto vyřeší. Otázka tedy je, jak s ní bude chvátat. A co vy? Také jste se s ChargeGate, kdy se vaše zařízení po připojení Lightning konektoru nezačalo nabíjet, setkali? Napište nám to do komentářů pod článek.
Zdroj: 9to5mac.com