Tim Cook říká, že Vision Pro není produkt pro všechny, ale je nejlepší. Věří, že se dále rozšíří nebo ho Apple definitivně pohřbí?
Ben Cohen z Wall Street Journal letos v létě provedl rozhovor s generálním ředitelem společnosti Apple Timem Cookem o Vision Pro, inovacích, Apple Intelligence a dalších tématech.
Tim Cook je opatrný
Cook připustil, že headset Vision Pro není produktem pro masový trh kvůli jeho vysoké ceně. K jeho ceně říká:
Za 3 500 dolarů to není produkt pro masový trh. V současné době je to produkt pro první uživatele. Lidé, kteří chtějí mít technologii zítřka již dnes – pro ty je určen. Naštěstí je dost lidí, kteří jsou v této skupině, takže je to vzrušující.
V červenci odhadl výzkumný ústav IDC, že prodeje Vision Pro by letos měly být nižší než 500 000 kusů.
Cohen uvedl, že přístup společnosti Apple k inovacím lze popsat čtyřmi slovy: „Ne první, ale nejlepší.“
Tim Cook dále uvádí:
Vůbec nám nevadí, že nejsme první. Jak se ukázalo, trvá to chvíli, než to opravdu vylepšíte. Vyžaduje to spoustu iterací. Vyžaduje to starost o každý detail. Někdy to trvá trochu déle. Raději bychom přišli s takovým produktem a takovým přínosem pro lidi, než abychom spěchali s něčím prvními. Pokud to můžeme udělat obojí, je to fantastické. Ale pokud můžeme udělat jen jedno, není tu žádný pochyb o tom. Když byste mluvili se 100 lidmi, všichni by vám řekli: Jde o to být nejlepší.
Cook řekl, že Apple Intelligence zásadně mění zážitek z používání produktů Apple.
Myslím, že když se později ohlédneme, bude to jeden z těch zlomů, které vás dostanou na jinou technologickou křivku.
Rozsáhlý rozhovor se dotýká mnoha dalších témat, včetně Cookova denního režimu, lekcí, které se naučil od Stevea Jobse, a dalších.
Bloomberg také zveřejnil článek o Cookově roli v představenstvu společnosti Nike, ke kterému se připojil v roce 2005. Zpráva uvádí, že Cook podpořil jmenování Elliotta Hilla za nového generálního ředitele Nike v tomto měsíci, poté, co výrobce obuvi zaznamenal pokles prodeje a zisku v letošním roce. Cooka často vidíme v botách Nike a Apple spolupracoval s Nike na několika produktech a doplňcích v průběhu posledních desetiletí.