Aplikace a HryRecenze

Zahrajte si novou českou hru Tetrun. Vychází právě dnes

Na mobilních platformách Android a iOS dnes vychází nová česká hra Tetrun: Parkour Mania od vývojářů Cableek Games. Jedná se endless free to play hru s originální hratelností.

Jejím cílem není doběhnout co nejdále, ale vylézt co nejvýše a to za pomoci různých parkourových triků. Už z názvu hry je tedy evidentní, že budete mít co dočinění s tetrisem. Věž, po jejíchž hradbách běháte, se neustále skládá z nových padajících bloků různých tvarů, které do sebe všemožně zapadají. Tvoří vám ale i jisté překážky, které musíte zdolat a zároveň se jim vyhýbat. Jakmile nabouráte, nebo jakmile nabourá padající blok do vás, hra končí.

Swipe sem a swipe tam

Hned v úvodu vás hra provede jednotlivými gesty a základním ovládáním. V něm zjistíte, že velice pohodlně se titul hraje i jednou rukou. Tetrun však obsahuje i jistý RPG systém. V něm si odemykáte nová gesta, s jejichž pomocí se lépe vyhnete padajícím blokům, či rychleji přeskočíte již ty umístněné a dostanete se tak o to výš.

Samozřejmostí jsou různé powerupy, jako například štít, který vás uchrání před nabouráním. Příjemnou drobností je i určení si vlastního vzhledu vašeho hrdiny. Můžete mu měnit nejen barvu oděvu, ale klidně mu nechat narůst i plnovous, nebo jej vybavit četnými doplňky. To samozřejmě za in-game měnu, kterou si musíte nejdříve vydělat.

Můžete tak učinit postupným hraním, shlédnutím videa nebo In-App nákupem. Ten je ale nastaven velice příjemně, protože 10 tisíc herní měny dostanete už za 25 Kč. Stejnou částku vás stojí i 10 oživení. Po propojení s Facebookem lze také soupeřit mezi kamarády, což hře dává zcela nový rozměr. Nechybí ani žebříčky a seznam úspěchů, což vás motivuje k dalšímu hraní.

Kdy, kde, jak a proč

Nápad na podobnou hru přišel už v roce 2014, kdy chtěli dva kluci vytvořit nějakou 3D závodní hru. Trvalo jim to půl roku, než zjistili, že se motají v kruhu a přišli s tím, že namísto toho vyzkouší jednoduchou hru s malou postavičkou, která přelézá přes kousky puzzle. Z puzzle je nakonec tetris a vy si tento titul již můžete nainstalovat na svá zařízení a směle se pustit do hraní.

[box type=”success” ]

• RPG systém
  • Několik prostředí