Podle průzkumu společnosti Piper Sandler je mezi dospívajícími iPhone stále velmi oblíbený. Některé služby ale naopak moc ne.
iPhone vlastní 85 % dotázaných amerických teenagerů a 86 % z nich si plánuje pořídit iPhone jako svůj další chytrý telefon.
Ačkoli je iPhone mezi dospívajícími stále nejoblíbenějším chytrým telefonem, jeho vlastnictví se oproti průzkumu z října 2023, kdy iPhone vlastnilo 87 procent dospívajících a 88 procent si jej plánovalo pořídit, snížilo.
Oba ukazatele, 85 % vlastnictví iPhonu a 86 % záměr zakoupit iPhone, jsou blízko rekordních hodnot našeho průzkumu, ale oproti rekordním hodnotám z roku 2021 klesly. Domníváme se, že zvýšená penetrace a záměr nákupu jsou důležité vzhledem k vyspělému trhu prémiových chytrých telefonů. Kromě toho jsou povzbudivé trendy směrem k telefonům prémiové úrovně, protože společnost pokračuje v představování nových iPhonů, což dokazuje celkovou přilnavost produktového portfolia. V neposlední řadě by mohly následovat pozitivní trendy v oblasti služeb, protože instalační základna hardwaru Apple nadále roste.
Dominantní postavení Applu na trhu s telefony pro teenagery je nyní obzvláště zajímavé, protože je to jeden z ukazatelů, na který se zaměřuje americké ministerstvo spravedlnosti ve své antimonopolní žalobě proti společnosti Apple.
Státu se nelíbí, jak je iPhone rozšířený
Ministerstvo spravedlnosti naznačilo, že nadvláda společnosti na americkém trhu s chytrými telefony způsobuje „sociální stigmatizaci, vyloučení a obviňování“ uživatelů, kteří nepoužívají iPhone, přičemž jako konkrétní příklad byly uvedeny chaty „zelené bubliny“ a problémy mezi uživateli iPhonu a zpráv s Androidem. Ministerstvo tvrdí, že to je „obzvláště silné“ u teenagerů a že „sociální tlak“ způsobuje přechod teenagerů na iPhone.
Antimonopolní žaloba rovněž naznačuje, že podíl společnosti na trhu mezi „klíčovými demografickými skupinami“, jako je „mladší publikum“, je problémem, který dává firmě příliš velkou moc nad ekosystémem chytrých telefonů.
Také Apple Watch táhnou
Pokud jde o hodinky Apple Watch, 34 % dospívajících uvedlo, že používají hodinky Apple Watch, přičemž oproti loňskému podzimu nedošlo k žádné změně. Záměr koupit si hodinky od Applu se však zvýšil o tři procenta, přičemž 13 procent dospívajících si je plánuje koupit v příštích šesti měsících.
Pouze 39,4 procenta dospívajících uvedlo, že vlastní chytré hodinky, takže dospívající také v drtivé většině dávají přednost hodinkám Apple Watch před jinými značkami chytrých hodinek. Apple Watch byly nejoblíbenější značkou hodinek, na druhém místě se umístily hodinky Rolex a na třetím Casio.
Spotify vede nad Apple Music
Teenageři dávají přednost hudební službě Spotify a téměř dvě třetiny dotázaných teenagerů uvedly, že preferují službu Spotify. Jen něco málo přes 30 % dospívajících uvedlo, že používá službu Apple Music. Služba Apple TV+ není mezi dospívajícími oblíbená a méně než pět procent dospívajících uvedlo, že ji sledují denně. Pro srovnání, více než 30 procent dospívajících denně sleduje Netflix a téměř 30 procent YouTube.
Nejoblíbenější platební platformou byla Apple Pay, kterou v posledním měsíci použilo 44 procent dospívajících, ale pro vzájemné převody peněz jsou preferovány aplikace Cash a Venmo.