Švýcarský konglomerát Swatch je pod palbou Applu. Ten jej žaluje za použití sloganu „Tick different“. Nápadně totiž připomíná frázi, kterou Applu používá.
Legendární slogan „Think different“ (v překladu myslet jinak) Apple použil poprvé v 90. letech a stal se synonymem značky. Nyní přichází s obdobnou frází Swatch – největší výrobce hodinek na světě. Jeho slogan zní „Tick different“ (volně přeloženo jako tikat jinak).
Apple proto podal stížnost k švýcarskému Federálnímu správnímu soudu. Aby bylo možné úspěšně argumentovat se svojí žalobou, musí americká společnost prokázat, že nejméně 50 % spotřebitelů si spojuje značku právě se sloganem. Jako zástupci kalifornské firmy figurují v tomto sporu advokáti z kanceláře Lenz & Staehelin.
Swatch odmítá kopírování sloganu
Na obvinění Applu reagoval už i Nick Hayek, výkonný ředitel společnosti. Řekl, že podobnost mezi slogany je čistě náhodná, a „Tick different“ navazuje hlavně na reklamní kampaň z 80. let, kde se hodinky Swatch představovaly jako „Always different, always new.“ Tedy jako vždy jiné, vždy nové.
Ochrannou známku pro svou reklamní frázi v USA získala firma Swatch už před dvěma lety. Stejně ji má zaregistrovanou i ve Švýcarsku. V současnosti je slogan vyobrazen na hodinkách Bellamy. Ty se navíc dokáží pomocí NFC propojit s Visa kreditní kartou a zaplatit. Hodinky byly uvedeny už před dvěma lety, a o čtyři měsíce dokonce trumfly zavedení Apple Pay v Číně.
Apple myslí jinak od roku 1997
Kampaň „Think different“ probíhala od roku 1997 do roku 2002. Původně se ale nazývala „Crap“ (kecy nebo také blbost). Vyobrazení sloganu pak spočívalo v černobílé fotografii některého z velikánů naší doby (například Nelson Mandela, Albert Einstein, Bob Dylan), u kterého byl uveden zmíněný popisek.
Nejedná se o první spor mezi oběma společnostmi. Swatch už se dříve pokusila zablokovat použití značky iWatch, kterou si Apple chtěl zaregistrovat ve Velké Británii. Nakonec dal za pravdu Úřad průmyslového vlastnictví švýcarské firmě. To ale až dlouho poté, co se objevily Apple Watch.
Zdroj: Appleinsider.com