Apple Music není pro Spotify konkurencí, ale naopak neočekávaným pomocníkem při získávání nových uživatelů.
Během posledních 12 měsíců, kdy Spotify soutěží s Apple Music, se aplikaci Spotify daří nejlépe za dobu její existence. Pro agenturu Reuters to uvedl viceprezident společnosti Jonathan Forster.
Aktuální data ukazují, že za posledních 12 měsíců se Spotify rozrostlo o 10 mil. nových předplatitelů. Nyní tak za tuto službu platí už 30 mil. uživatelů. V době uvedení konkurenční Apple Music na trh si Spotify předplácelo pouze 20 mil. lidí.
Spotify má celkem 100 mil. uživatelů
Apple Music za dobu své existence získala 13 mil. platících zákazníků. Narozdíl od Spotify ale Apple nezveřejnil údaje o uživatelích zapojených do tříměsíční zkušební doby, která je zdarma. Spotify uvádí, že v současnosti má včetně neplatících posluchačů 100 mil. uživatelů. Před rokem to bylo 75 mil.
Forster připisuje rostoucí zájem o Spotify v posledním roce spuštění Apple Music. Je přesvědčen, že Applu se daří mezi lidmi šířit povědomí o streamovacích službách, z čehož následně profituje i Spotify.
Rostoucí čísla Spotify tak ukazují, že Applu se opět povedlo protlačit do podvědomí uživatelů produkt, o kterém by jinak mnoho lidí ani nevědělo. Je to vlastně logické. Jste majitelem iPhonu, o hudbu a hudební aplikace se nijak zvlášť nezajímáte. Najednou ale zjistíte, že máte od Applu na tři měsíce zdarma novou streamovací službu. Tak ji vyzkoušíte a začnete se zajímat o to, zda se náhodou na trhu nenabízí něco podobného, co by třeba bylo i levnější nebo vydařenější.
Však i na našem webu si můžete přečíst článek porovnávající tyto dvě streamovací služby. Nebýt Apple Music, asi by se v Česku i v zahraničí o Spotify tolik nemluvilo. A přesně to pomohlo Spotify v posledním roce k rychlému růstu.
A co posloucháte vy? Spotify, Apple Music nebo vás streamovací služby nechávají stále chladnými?
Zdroj: MacRumors.com