Aplikace a HryiOSRecenze

Shazam – když nevíš, tak se zeptej (recenze)

Slyšíte z rádia hrát nějakého interpreta, kterému nemůžete přijít na jméno, anebo jej prostě neznáte? Shazam vám poradí!

Po spuštění aplikace vám stačí dotknout se jen jednou loga Shazamu a ihned začne detekovat, co právě slyší. A nemusí to být nutně jen píseň přehrávaná z rádia. Pokud máte alespoň trochu pěveckého nadání, měl by rozpoznat i váš zpívaný text. Bohužel jsem nenašel nikoho, kdo by toto ochotně vyzkoušel – a to prý co Čech, to muzikant. Po chvilce poslouchání se odešlou data na server služby, která také pohotově odpoví. Internetové připojení nutné!

Pokud aplikace správně vyhodnotí přehrávané (může se i stát, že se jí to nepovede, např. v jízdě autem je jasné rušení), vidíte přehledné uživatelské rozhraní. Pod názvem interpreta a písně se nachází přebal alba, na kterém se „shazamovaný“ song vyskytuje. Jeho úryvek si zde můžete opakovaně pouštět a celou píseň si odtud lze přidat i do playlistů služeb Rdio či Spotify. Nachází se zde i odkaz na případný videoklip interpreta. Nejen píseň, ale i celé album lze ihned zakoupit prostřednictvím odkazu do iTunes. Níže pak můžete najít podrobné informace o samotném interpretovi skladby. Nachází se zde i jeho diskografie, a dokonce si tady můžete také zakoupit lístky na jeho koncerty – samozřejmě pokud nějaké zrovna pořádá.

[box type=”info” ]O této službě se nedávno čile hovořilo v souvislosti, že se stane součástí iOS 8. Ono je to celé značně rozporuplné. Je sice fajn mít možnost zeptat se Siri, kterou skladbu právě hrají v rádiu, to pokud jej však poslouchám doma. Na jakémkoli veřejném a hlučném místě se rozhodně ptát nebudu. Apple by tak musel dát do systému nativně aplikaci třetí strany, a to se mi opravdu nezdá.

Jedině kdyby ji implementoval podobně jako sociální sítě, protože ty nejznámější, Facebook a Twitter, již takto nenásilně zakomponovány jsou, nicméně fungují jen pro odeslání příspěvků. Pro jejich pravé využívání (komunikování) musíte mít aplikaci staženou i tak. Ideálně se tedy nabízí přidat ikonu do Ovládacího centra s tím, že výsledek si přečtete třeba v centru Oznamovacím. Kočkopes? Dost možná!

[/box]

Mimo samotného „tagování“ a jeho historie nabízí aplikace ještě záložku Novinky, ve které najdete i nejvíce „Shazamované“ skladby minulého roku. Inu, zde jsem i já, pro mě docela překvapivě, přispěl notnou měrou. Dle známého pořekadla „pod svícnem je největší tma“, jsou těmi nejvyhledávanějšími songy za rok 2013 právě ty nejznámější. Objevy pak schovávají mapu, na které můžete vidět, jaká hudba je hledána ve vašem okolí i s žebříčkem popularity (nebo neznalosti). Poslední je záložka Pulz. Ta shromažďuje všemožné žebříčky interpretů a jejich písní.

Po přihlášení máte také možnost sdílet své tagy na Facebook, Twitter nebo Google+ a říci tak svému okolí, jaká hudba se vám líbí i nelíbí. Pokud nechcete zobrazovat reklamu a chcete využívat propojení se službou Spotify, tak si musíte koupit In-App nákupem Encore verzi v hodnotě 5,99 euro. Aplikace podobného ražení by neměla chybět nikomu! Je jedno, jestli se jedná zrovna o Shazam či jeho největšího konkurenta SoundHound (i pro něj existuje prémiová verze). Mne si však tento recenzovaný titul jednoznačně získal svou rychlostí a hlavně přívětivým, jednoduchým a českým ovládáním.

[box type=”success” ]
– rychlost tagování
– informace u zjištěné písně