Když si koupíte nové zařízení, dostanete na rok službu zdarma. I to je důvod, proč předplatitelé Apple TV+ za využívání neplatí.
Nový výzkum společnosti MoffettNathan naznačuje, že je technologický gigant v tzv. „streamovacích válkách“ ve srovnání se soupeři ve značné nevýhodě. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020 totiž většina předplatitelů služby Apple TV+ uvedla, a bylo jich rovnou 62 %, že využila bezplatnou možnost osahat si nabídky Applu bez nutnosti platit předplatné. To prý z důvodu, že si koupili nové zařízení.
Co je nicméně více znepokojivé, je, že 29 % z nich uvedlo, že neplánuje přihlášení se k odběru služby po skončení bezplatné doby. Placení předplatného tak plánuje jen 30 % uživatelů, kteří si nyní užívají služby bez omezení. 3 % uživatelů ještě váhají. Pro srovnání MoffettNathan uvádí, že např. Disney+ používá zdarma skrze různé nabídky jen 16 % uživatelů, HBO Max pak 23 %. Polovina u prvního jmenovaného však plánuje obnovu i po skončení svého bezplatného období. Jak je na tom Apple TV+ s podílem na trhu si můžete přečíst v našem předchozím článku.
Všichni vědí, odkud vítr vane, jen Apple to stále ignoruje
Apple dosud nijak nezveřejnil, kolik uživatelů jeho Apple TV+ má. Zjevně je ale nechce ztratit za žádnou cenu. Také proto společnost prodloužila období bezplatného přístupu pro ty zákazníky, kteří se zaregistrovali prostřednictvím nabídky ročního předplatného zdarma až do července 2021. Všem, vyjma Applu, je nicméně jasné, proč se službě nedaří.
Předplatitelé Apple TV+ totiž mají na výběr jen z 55 originálních titulů. Z toho je 11 dramatických, 6 komediálních, 13 populárně naučných a 14 rodinných seriálů a 11 filmů. V porovnání s ostatními je to nesrovnatelně menší nabídka. Navíc zde nemáte možnost podívat se na klasické seriály a filmy, které jste sice viděli již desetkrát, ale pořád vás baví. V Apple TV+ prostě nenajdete nic než originální obsah. Zbytek si musíte koupit nebo vypůjčit nad rámec předplatného, které je přitom cenově srovnatelné s ostatními.
Službě by nicméně mohlo pomoci brzké rozšíření na platformy Android a Chromecast, které by mělo přijít už na jaře letošního roku. Jestli to ale bude mít skutečně nějaký efekt, záleží i na novém obsahu, který si pro nás Apple chystá. Jeho hlavním jarním tahákem by mělo být drama Cherry se „Spider-manem“ Tomem Hollandem.