Netflix nabízí v některých zemích levný tarif s reklamou. Ten si platí obrovské množství uživatelů a zřejmě jim občasné pauzy a čekání nevadí.
Základní tarif Netflix podporovaný reklamou má 40 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což je o 35 milionů více než před rokem, uvedla dnes společnost na své prezentaci. Netflix má celosvětově celkem 270 milionů předplatitelů, takže většina jeho uživatelů je stále na vyšších tarifech.
Netflix se reklamám dlouho bránil
Společnost Netflix se zavedení tarifu obtěžkaného reklamou dlouhá léta bránila, ale v roce 2022 potvrdila, že plánuje zavést levnější variantu, aby zvýšila příjmy. Plán Standard s reklamami byl spuštěn koncem roku 2022 a jeho popularita vzrostla s tím, jak Netflix zvýšil ceny svých tarifů bez reklam.
Ve Spojených státech je cena tarifu Standard s reklamami 6,99 USD měsíčně za streamování v HD rozlišení až na dvou zařízeních současně, přičemž jsou k dispozici všechny filmy a televizní pořady kromě „několika málo“. Základní plán bez reklam stojí 15,49 dolaru měsíčně, zatímco prémiový plán 22,99 dolaru měsíčně. Tarif Netflix s podporou reklam nezahrnuje možnost stahování obsahu pro offline sledování ani nepodporuje prostorový zvuk. U nás jsou ceny za Netflix značně přívětivější.
Podle společnosti Netflix tvoří více než 40 % všech registrací v zemích, kde je plán podporovaný reklamami dostupný, právě tento plán. Více než 70 procent členů Netflixu s podporou reklam sleduje obsah Netflixu více než 10 hodin měsíčně a podle Netflixu je u předplatitelů dvakrát větší pravděpodobnost, že budou reagovat na reklamu, než u předplatitelů jiných streamovacích služeb.
Od spuštění tarifu s reklamou spolupracuje Netflix na reklamách se společností Microsoft, ale v roce 2025 spustí vlastní reklamní platformu.
Kromě zvýšení příjmů díky levnější variantě podporované reklamou Netflix také potlačil sdílení hesel. Po ukončení používání účtů ve více domácnostech Netflix zaznamenal silný nárůst počtu předplatitelů a zvýšení příjmů.