Microsoft Activision Blizzard kupuje za téměř 70 miliard dolarů. Herní studio má na svědomí hry jako jsou Call of Duty, Candy Crush nebo World of Warcraft.
Microsoft tvrdí, že mu tato koupě pomůže „přinést radost a komunitu z hraní všem, na každém zařízení“. Díky této pro Microsoft zásadní koupi se několik her společnosti Activision přesune do služby Xbox Game Pass, předplatného herní služby Microsoftu.
Microsoft Activision Blizzard nekupuje jen tak
Akvizice také posílí portfolio služby Game Pass společnosti Microsoft a plánuje do služby, která dosáhla nového milníku více než 25 milionů předplatitelů, uvést hry společnosti Activision Blizzard. S téměř 400 miliony aktivních hráčů měsíčně ve 190 zemích a třemi miliardovými franšízami Activision Blizzard se díky této akvizici stane služba Game Pass jednou z nejpřitažlivějších a nejrozmanitějších nabídek herního obsahu v oboru. Po jejím uzavření bude mít Microsoft k dispozici 30 interních studií pro vývoj her a další vydavatelské a esportové produkční kapacity.
Služba Xbox Game Pass společnosti Microsoft je dostupná na iPhonu a iPadu prostřednictvím prohlížeče Safari, nikoli však v obchodě App Store. Apple sice umožňuje, aby na této platformě byly předplacené herní služby typu vše v jednom, ale každá hra nabízená v rámci této služby musí být předložena jednotlivě ke schválení v rámci recenzního řízení v App Store.
Ekvivalentem herní předplatitelské služby Applu pro Xbox Game Pass je Apple Arcade. Apple Arcade, která byla spuštěna v roce 2019, stále přidává do svého katalogu nové hry, které mohou uživatelé hrát na iPhonu, iPadu, Macu a Apple TV. Koupě společnosti Activision a přidání dalších herních hitů do Xbox Game Pass může na Apple vyvinout větší tlak, aby posílila nabídku Apple Arcade.