Meta Horizon OS nabízí přístup výrobcům hardwaru třetích stran, kteří chtějí navrhovat vlastní náhlavní soupravy.
Mateřská společnost Meta, která je součástí Facebooku, dnes oznámila chystané rozšíření operačního systému Meta Horizon OS, který je určen pro virtuální a rozšířenou realitu a který bude k dispozici výrobcům hardwaru třetích stran, kteří chtějí navrhovat vlastní náhlavní soupravy.
Meta Quest a další
V současné době Meta prodává náhlavní soupravy Quest, ale v budoucnu chce poskytovat software pro produkty VR a AR třetích stran, podobně jako Microsoft nabízí Windows pro nejrůznější počítače třetích stran.
Meta Horizon OS je operační systém pro smíšenou realitu, který Meta vytvořila pro vlastní náhlavní soupravy Quest a který podporuje sledování očí, obličeje, rukou a těla spolu s průchodem, prostorovými kotvami, porozuměním scéně a dalšími funkcemi. K dispozici je „sociální vrstva“, která umožní identitám, avatarům a přátelům uživatelů přecházet mezi virtuálními prostory na různých zařízeních.
Podle společnosti Meta pracuje na zařízeních, která budou používat Meta Horizon OS, více společností. ASUS ROG vyvíjí výkonnou herní náhlavní soupravu a Lenovo pracuje na zařízeních pro smíšenou realitu pro produktivitu, učení a zábavu. Společnost Meta uvádí, že ve spolupráci s Xboxem vytváří také limitovanou verzi Meta Quest.
Meta Horizon OS na dalších headsetech
S rozšířením Meta Horizon OS na výrobce hardwaru třetích stran usnadňuje společnost Meta všem vývojářům dodávání VR softwaru na tuto platformu tím, že odstraňuje překážky mezi obchodem Horizon Store a App Lab.
Vytvořením operačního systému, který mohou používat i jiní výrobci hardwaru, se společnost Meta zapojuje do rostoucího ekosystému AR/VR a vytváří si příležitosti, jak předstihnout společnost Apple v oblasti vývoje smíšené reality. Apple na začátku tohoto roku uvedl na trh náhlavní soupravu Vision Pro, ale vzhledem k vysoké ceně a omezené distribuci zařízení chybí software.
Podle včerejší zprávy již zájem o Vision Pro v maloobchodních prodejnách společnosti Apple klesá a o předváděcí akce žádá stále méně lidí.