Mercedes-Benz, Audi, Volvo a další značky oznámily, že neplánují podporovat CarPlay Ultra. Automobilky se obávají ztráty kontroly nad uživatelským prostředím.
Apple čelí rostoucímu odporu automobilových výrobců vůči CarPlay Ultra, pokročilé verzi systému CarPlay, která byla oficiálně představena minulý měsíc. Podle nové zprávy Financial Times několik velkých značek nyní couvá ze svých dřívějších závazků tento software integrovat do svých vozů.
Luxusní značky odmítají kompletní převzetí displejů Applem
Mezi automobilkami, které od CarPlay Ultra ustupují, jsou mimo jiné Mercedes-Benz, Audi, Volvo, Polestar a Renault. Jde o zásadní obrat oproti původnímu oznámení Applu z roku 2022, kdy se těchto 14 značek zavázalo systém podporovat.
CarPlay Ultra se zásadně liší od standardního CarPlay tím, že přebírá kontrolu nad celým palubním rozhraním. Zobrazuje nejen aplikace iPhonu, ale také informace o vozidle – například rychlost, teplotu nebo stav paliva. Apple sliboval „jednotné a konzistentní prostředí na všech displejích řidiče“.
Podle zdrojů automobilky začínají vnímat tento přístup jako přílišné zasahování. Jeden z manažerů Renaultu řekl: „Řekli jsme Applu: Nezkoušejte obsadit naše vlastní systémy.“ Audi dodalo, že jeho prioritou je nabídnout řidičům „vlastní a plynulé digitální prostředí“, a proto se rozhodlo CarPlay Ultra nevyužít, i když klasický CarPlay v jejich vozech zůstává.
Aston Martin zatím jediným podporovatelem CarPlay Ultra
Značky jako Jaguar Land Rover oznámily, že systém nadále vyhodnocují. Ford a Nissan uvedly, že zatím nemají informace o případné implementaci. Naopak BMW, které původně mezi partnery Applu vůbec nebylo, oznámilo, že integruje jen standardní CarPlay, nikoliv Ultra verzi.
V současnosti je Aston Martin jediným výrobcem, který CarPlay Ultra již nabízí v sériových vozech. Hyundai se svou značkou Kia a luxusní divizí Genesis i nadále plánují systém podporovat, Porsche jej chystá pro budoucí modely.
Přes odmítavé postoje některých automobilek Apple trvá na tom, že projekt nezastaví. Mluvčí společnosti uvedl: „Úzce spolupracujeme s výrobci aut, abychom přinesli to nejlepší z iPhonu i automobilového prostředí. Tento proces však vyžaduje čas.“
Je zřejmé, že boj o digitální kokpit se teprve rozjíždí a automobilky si pečlivě hlídají, kdo bude v budoucnu ovládat vztah se zákazníkem a potenciální příjmy z placených služeb.