Pokusím se o netradiční článek a zkusím popsat čirý Apple fanatismus, kterému jsem, myslím, ještě nepropadl. Proč lidé kupují Apple produkty, které jsou dražší než ty konkurenční? Proč tvrdí, že jsou nejlepší, když tomu tak často objektivně není? Jste fanatici?
Označení „fanatik“ si každý může vyložit různě. Proto ho zkusím jednoznačně specifikovat pro účely této úvahy. Je to osoba, která má neochvějnou důvěru v to, v co věří. Člověk, který není schopný reálného uvažování, blázen. Můžete věřit v Boha, fandit svému fotbalovému týmu nebo být nadšeným „lovcem“ motýlů. Pokud pro vaši vášeň nejste schopni normálně uvažovat, máte problém. Fanatismus vás zachvátil.
Dovolím si jako protiváhu k Apple zastánci použít fanouška Androidu. Tomu vyhovuje otevřený systém Googlu a předražený jablečný přístroj ho vůbec netáhne. Nikdy nezkusil ovládat iPhone a jeho báječný kapacitní displej, který applisté vynášejí do nebes. Nezažil maximálně spolehlivý systém, co nespadne. Krásný design, díky kterému vám padne telefon do ruky jako ulitý. Přeháním? Možná.
Většinu informací vám předhodí média. Vlastní zkušenost je tedy k nezaplacení. O tom, že Apple má jedno z nejlepších PR oddělení je myslím zbytečné se bavit. Pusťte si nějaké video s představením jejich produktu. Slova „amazing“, „beautiful“ nebo „awesome“ jsou těmi nejčastějšími. Vzbuzují ve vás dojem jedinečnosti. V lecčems mají pravdu, ale rozhodně občas přehánějí.
Spousta lidí podlehne a nátlaková reklama je pohltí. Na rozdíl od teleshoppingu jsou ale zákazníci spokojení. Byli by spokojení i s konkurenčním produktem? S nějakým Samsungem nebo PC s Windows? Zřejmě ano. Zarytý fanatik nepřipustí diskuzi a obhajuje svůj přístroj, firmu. Například takový Radek Hulán. Tvrdý zastánce Microsoftu.
Když si to shrneme, tak nejlepší cestou je objektivní posouzení produktu. Odprostěte se od vašich dogmat a přemýšlejte. My na Applišti se o to budeme pokoušet také. Čekejte od nás nezaujaté články a recenze.
Jste i vy fanatikem? Co jste schopni pro jablečný přístroj udělat? Pojďme o tom diskutovat.