iPad 1. generace oznámil přesně před 15 lety Steve Jobs. Připomeňte si tento milník. Kdo z vás si tento iPad koupil?
Generální ředitel společnosti Apple Steve Jobs dnes před 15 lety oznámil původní iPad. Připomínáme si tak oznámení zařízení, které měnilo svět.
iPad 1. generace slaví 15 let
Jobs představil první generaci iPadu 27. ledna 2010 v Yerba Buena Center for the Arts v San Franciscu. Původní iPad, který měl vyplnit mezeru mezi chytrými telefony a notebooky, byl vybaven 9,7palcovým vícedotykovým displejem s LED podsvícením, prvním vlastním čipem společnosti Apple, 30kolíkovým dokovacím konektorem a až 64GB úložištěm. S počáteční cenou 499 dolarů nabízel uživatelům nový způsob prohlížení webu, čtení elektronických knih, sledování videí a interakci s rostoucím ekosystémem aplikací Apple. Jobs jej popsal jako „kouzelné a revoluční zařízení“.
iPad je naše nejpokročilejší technologie v kouzelném a revolučním zařízení za neuvěřitelnou cenu. iPad vytváří a definuje zcela novou kategorii zařízení, která uživatele propojí s jejich aplikacemi a obsahem mnohem důvěrnějším, intuitivnějším a zábavnějším způsobem než kdykoli předtím.
V iPadu byla použita verze systému iOS přizpůsobená jeho většímu displeji, která přináší zážitek na velké obrazovce známých mobilních aplikací, jako jsou Safari, Mail a Fotky. V rámci snahy konkurovat v oblasti elektronického čtení, které dominuje Kindle od Amazonu, představil aplikaci iBooks a iBookstore. Jeho design se vyznačoval tlustými černými rámečky, fyzickým tlačítkem Home a vypouklou hliníkovou zadní stranou. Vážil 1,5 kg a nabízel 10hodinovou výdrž baterie.
iPad není počítač
První ohlasy na iPad byly smíšené. Zatímco mnozí chválili jeho nízkou hmotnost a možnost konzumace médií, jiní zpochybňovali jeho nezbytnost a potenciál nahradit notebooky.
Přesto se iPadu v den uvedení na trh v dubnu 2010 prodalo přes 300 000 kusů a během prvního měsíce jeden milion kusů. Stal se katalyzátorem vzniku nové kategorie produktů a vyvolal konkurenci ze strany konkurentů, jako jsou Samsung, Microsoft a Amazon. Do konce roku 2010 Apple prodal více než 15 milionů iPadů, čímž dosáhl tržeb ve výši 9,5 miliardy dolarů a upevnil si pozici tohoto zařízení jako klíčového pilíře produktové řady společnosti.
Od té doby se iPad stal pro Apple hlavním zařízením a rozšířil se o produktové řady iPad mini, iPad Air a iPad Pro a příslušenství, jako je Apple Pencil a Magic Keyboard. Následující modely představily fotoaparáty, multitasking, různé velikosti displeje, připojení USB-C a další funkce. Další informace najdete v původní tiskové zprávě společnosti Apple z roku 2010.