Všechny hlavní aplikace Googlu v App Storu nyní obsahují údaje o nakládání s daty uživatelů v podobě štítků ochrany soukromí.
Štítky ochrany soukromí mají uživatelům poskytnout přehled o tom, která data aplikace shromažďují, a o tom, jak vývojáři tato data používají. Společnost Apple začala v prosinci 2020 vyžadovat, aby vývojáři sami odesílali tyto informace o ochraně osobních údajů pro všechny nové aplikace nebo aktualizace aplikací.
I přes tento požadavek Google zpozdil poskytnutí informací o ochraně osobních údajů. Protože to nebylo v souladu s pokyny společnosti Apple, znamenalo to, že některé aplikace Google pro iOS neobdržely aktualizace celé měsíce.
Google začal zadávat potřebné údaje o ochraně osobních údajů v únoru, kdy byla jak aplikace YouTube, tak i aplikace Gmail aktualizována společně s údaji o ochraně osobních údajů. 1. března Google také aktualizoval Dokumenty Google a Kalendář Google. V úterý Google aktualizoval poslední ze svých vlajkových aplikací pro iOS, Fotky Google.
Štítky na ochranu osobních údajů jsou jen jednou částí širšího úsilí společnosti Apple o ochranu soukromí. Na začátku jara společnost také plánuje vydání nové funkce Transparentnost sledování aplikací. To bude vyžadovat, aby aplikace získaly povolení od uživatelů, než je budou moci sledovat v jiných aplikacích a na webech.
Takové jednání však moc nepomáhá společnosti Google. Ta tímto jednáním může ztrácet důvěru zákazníků. Takové zahálení v otázce soukromí a ochrany dat uživatelů nepůsobí příliš dobře. Na druhou stranu, data, respektive reklama, je to, co Google živý, takže dává smysl, že se jim ohrožování jejich příjmů nelíbí. Apple vydělává hlavně na prodeji hardwaru, nikoliv na reklamě a datech uživatelů. Navíc je pro Apple soukromí uživatelů jedna z nejdůležitějších věcí, proto se na něj také tak zaměřuje.