Appliště
iLove servis
  • Mac
    • MacBook Air
    • MacBook Pro
    • iMac
    • Mac mini
    • Mac Studio
    • Mac Pro
    • macOS Sequoia
  • iPad
    • iPad Pro
    • iPad Air
    • iPad
    • iPad mini
    • iPadOS 18
    • Apple Pencil
    • Smart Keyboard
  • iPhone
    • iPhone 16 Pro
    • iPhone 16
    • iPhone 15
    • iPhone 14
    • iPhone SE
    • iOS 18
  • Watch
    • Apple Watch Series 10
    • Apple Watch Ultra 2
    • Apple Watch SE
    • watchOS 11
    • Řemínky
  • AirPods
    • AirPods 4
    • AirPods Pro 2
    • AirPods Max
  • Vision
    • Vision Pro
    • visionOS 2
  • TV a Domácnost
    • Apple TV 4K
    • Apple TV+
    • tvOS 18
  • Přihlášení
  • Registrace
Nic jsme nenašli :(
Zobrazit všechny výsledky
Plugin Install : Cart Icon need WooCommerce plugin to be installed.
  • Mac
    • MacBook Air
    • MacBook Pro
    • iMac
    • Mac mini
    • Mac Studio
    • Mac Pro
    • macOS Sequoia
  • iPad
    • iPad Pro
    • iPad Air
    • iPad
    • iPad mini
    • iPadOS 18
    • Apple Pencil
    • Smart Keyboard
  • iPhone
    • iPhone 16 Pro
    • iPhone 16
    • iPhone 15
    • iPhone 14
    • iPhone SE
    • iOS 18
  • Watch
    • Apple Watch Series 10
    • Apple Watch Ultra 2
    • Apple Watch SE
    • watchOS 11
    • Řemínky
  • AirPods
    • AirPods 4
    • AirPods Pro 2
    • AirPods Max
  • Vision
    • Vision Pro
    • visionOS 2
  • TV a Domácnost
    • Apple TV 4K
    • Apple TV+
    • tvOS 18
  • Přihlášení
  • Registrace
Nic jsme nenašli :(
Zobrazit všechny výsledky
Plugin Install : Cart Icon need WooCommerce plugin to be installed.
Appliště
Nic jsme nenašli :(
Zobrazit všechny výsledky
Appliště Seriály Slovo z redakce

Filipovo slovo z redakce o zbytečnosti nového MacBooku

Filip Podroužek Filip Podroužek
16.3.2015
Slovo z redakce
SdíletTweetnoutPřipnoutPoslat

Při poslední keynote jsem s úžasem sledoval představování nového MacBooku a poprvé za dlouhou dobu jsem cítil, že tohle je něco, co opravdu chci. Míra inovace, kterou Apple v tomto přístroji předvedl, mě opravdu silně poblouznila. Jenže už krátce po keynote přišlo vystřízlivění.

nmb
Nový MacBook

Nový MacBook je neuvěřitelně tenký, má Retina displej, inovativní touchpad, zajímavě řešenou baterii, ultra nízké klávesy a pak také pouze jeden konektor. Upřímně, větší nesmysl jsem neviděl. Jeden port, přes který se notebook nabíjí, a zároveň slouží jako jediná možnost připojení ostatních zařízení. To se mi nezdá jako něco, co by mohl uživatel notebooku chtít. Mohli byste namítnout, že to může být problém pouze pro některé lidi, což je určitě pravda, ale Apple nový MacBook stále označuje jako notebook, nikoliv tablet.

Také si přečtěte

Apple AirPods, Jaká používat sluchátka s iPhone, AirPods recenze, AirPods tipy

Apple AirPods. Zbytečnost nebo smysluplný produkt? Karel a jeho zkušenosti

9.5.2017
Apple Music vs. Spotify

Apple Music a Spotify – osobní zkušenosti

20.3.2017

Já sám používám MacBook Air, a nedokážu si představit, že bych měl k dispozici pouze jeden port, a ještě ke všemu jenom tehdy, když nenabíjím. Zdá se mi, že Apple se chce s tímto zařízením vydat cestou hybridu mezi notebookem a tabletem, ale podle mého dobře nesplňuje ani jednu kategorii. Tak mobilní jako tablet není a tak schopné zařízení jako netobook také ne.

Tak pro koho přesně toto zařízení je? Vezměme to prakticky. Řekněme, že máte doma čtyři druhy zařízení – smartphone, tablet, notebook a nový MacBook. Jste doma u televize a chcete si přečíst maily, projít sociální sítě, přečíst nějaké ty weby, zkrátka takovou tu nenáročnou práci. No a co nejlepšího zvolit? Většina z nás by do ruky vzala smartphone nebo tablet, protože proč vytahovat „velkou mašinu” na tak jednoduchou činnost.

Dřevákov dřevěný kryty na iPhone Dřevákov dřevěný kryty na iPhone Dřevákov dřevěný kryty na iPhone

Pak si vemte tu samou situaci, sedíte doma na gauči, ale pro tentokrát se rozhodnete, že si sestříháte video z dovolené, vytvoříte nějaké ty tabulky do práce v excelu, nebo jako to dělám já, připojíte externí zvukovku, do které zapojíte kytaru + napájení počítače, protože při takovém zatížení letí baterie rychle dolů. Tak co vezmete teď? Rozhodně notebook, protože nabízí daleko lepší komfort na práci s takovýmto druhem práce. Mohl bych pokračovat dále, a stále mě nenapadá jediná situace, kdy bych sáhl po novém MacBooku.

macbook-air
MacBook Air rozhodně žádný tlouštík není

V tomto ohledu „bohužel” udělal lepší práci Microsoft se svými tablety Surface. Ty mají namísto „pomalého“ procesoru plnohodnotné Core i7 a odnímatelnou klávesnici, takže máte jak tablet, tak notebook se vším všudy. Říkám to i přesto, že nejsem osobně fanouškem tohoto druhu zařízení, pouze konstatuji, že narozdíl od nového MacBooku vidím v hybridech od Microsoftu nějaký ten smysl. Podle mě by Apple udělal milionkrát lépe, kdyby technologie obsažené v novém MacBooku raději přidal do MacBooku Air. Nejsem si ale jistý, zda se Apple nesnaží zabít řadu Air, protože si jinak nedokážu vysvětlit, proč MacBook Air stále nemá Retina displej, když je výkonnější, má lepší výdrž na baterku, a je dokonce levnější než nový MacBook. Jediné, v čem u nového MacBooku vidím plus, je plnohodnotný OS X.

Apple sice o novém MacBooku říká, že je to budoucnost notebooků, ale to samé říkal už Steve Jobs o MacBooku Air. Tak teď, babo, raď, proč na trh před lety přišel MacBook Air jako budoucnost notebooků, a teď mu jeho úděl bere nový MacBook. Nemluvě o tom, že Apple už v minulosti prodával notebook řady „MacBook“, takže vlastně tuto řadu pouze obnovuje, nikoliv vytváří. Navíc MacBook Air je jejich nejprodávanější notebook, takže bych soudil, že mu Apple věnuje nějakou tu pozornost, a ne jenom každoroční oživení v podobě aktuálních procesorů a podobně.

A co vy, máte podobný názor jako já? Nebo vám nový MacBook přijde jako přístroj, který prostě musíte mít?

Štítky: Applehybridnový MacBookRetina MacBook Air

Podobné články

Apple AirPods, Jaká používat sluchátka s iPhone, AirPods recenze, AirPods tipy

Apple AirPods. Zbytečnost nebo smysluplný produkt? Karel a jeho zkušenosti

Karel Giebisch
9.5.2017
15

Konec dohadů a spekulací. Zjistěte, jak to ve skutečnosti je s Apple AirPods. Nejedná se pouze o předraženou hračku? Má...

Apple Music vs. Spotify

Apple Music a Spotify – osobní zkušenosti

Karel Giebisch
20.3.2017
8

Jak Karel vnímá Apple Music a Spotify? Co ho zklamalo, a co naopak okouzlilo? Přečtěte si jeho osobní zkušenosti s...

Clevio

Pozor na ztrátu dat při aktualizaci aplikací, nezapomeňte zálohovat

Adam Kos
8.12.2016
2

Měl jsem problémy s aplikací DayOne, spálil jsem se i u 1Password a nedávno vyšla aktualizace aplikace Spendee  opravující jen...

teleobjektiv

Dva měsíce s telefonem iPhone 7 Plus, je to opravdu ideální dárek pod stromeček?

Adam Kos
3.12.2016
7

Telefony iPhone 7 jsou na českém trhu od 23. září, osobně tak variantu 7 Plus používám již dva měsíce. Vyplatil...

Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
Propojit s:
guest
Propojit s:
guest
38 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
René Becker
René Becker
16.3.2015 9.51

Ano, Air byl před lety prezentován jako budoucnost notebooku a dnes je po letech nejprodávanějším notebookem Applu. Takže očekávání splnil. A dnes se jako budoucnost notebooku prezentuje MacBook, který stejně jako kdysi Air oklešťuje spoustu portů. A nám to jako kdysi přijde nepochopitelné. Vzpomeňme CD ROM.. Nový MacBook je vize do budoucna, na kterou mohou lidé, kteří nepotřebují připojovat zvukovky a kytary, přejít již dnes. Jsou totiž i lidé, kteří nechtějí mít tablet i notebook, stačí jim jedno nebo druhé – pak dle osobních potřeb volí – a nový MacBook je počítač s přenosností tabletu.
Toto je můj osobní názor, nechci vyvolávat flame.

0
Odpovědět
Karel Marel
Karel Marel
Odpovědět na  René Becker
16.3.2015 11.00

a na to je tady MBA, který má i lepší střeva a více konektorů a je za přijatelnější cenu

0
Odpovědět
René Becker
René Becker
Odpovědět na  Karel Marel
16.3.2015 11.06

Teď tu je. A je dobrou volbou. Myslím ale, že tu nebude stále. Dle mého MacBook nahradí řadu Airů.. V budoucnu určitě.

0
Odpovědět
Karel Marel
Karel Marel
Odpovědět na  René Becker
16.3.2015 11.23

Pokud chtejí mít startovací model notebooku na 40.000 Kč, pak jim zase prodeje NTB budou padat.
MBA je dobrý ve srovnání s konkurencí jako cenově přijatelný NTB, ale pokud chtějí dát základ za 40k, pak to nebude dobrá cesta, dle mého. MBA musí zůstat, jestli nechtějí ztrácet prodeje.

0
Odpovědět
Filip Podroužek
Filip Podroužek
Odpovědět na  Karel Marel
16.3.2015 14.11

Kdybychom mluvili o jiné firmě, tak souhlasím. Ale bojím se toho, že Apple má takovou pozici, že by mohl uvést zlaté kolíčky na prádlo a stejně by to lidé kupovali 🙂

0
Odpovědět
Karel Marel
Karel Marel
Odpovědět na  Filip Podroužek
16.3.2015 14.39

Žádný strom neroste do nebe. Což ukazuje i historie u Applu. Uvidíme.

0
Odpovědět
Martin Koudy Kautsky
Martin Koudy Kautsky
Odpovědět na  René Becker
17.3.2015 1.24

jak sou na tom ty coreM procesory?..nekde sem cetl nazor ze radu air nahradit novy macbook nemuze protoze proste pro vetsinu prace budou ty M procesory moc pomale.

0
Odpovědět
René Becker
René Becker
Odpovědět na  Martin Koudy Kautsky
17.3.2015 8.00

nejvíc asi záleží na druhu té práce.. osobně jsem ještě nový MacBook (tak jako většina zde diskutujících) neměl možnost vyzkoušet a benchmarkům s prominutím nevěřím, takže uvidíme.. Nechci tu slepě hájit nový MB, ale ani jej nechci stejně slepě zavrhnout. Třeba to vážně bude tablet s klávesnicí – u mně ale vede plnohodnotnej Mac OS:)

0
Odpovědět
Filip Podroužek
Filip Podroužek
Odpovědět na  René Becker
16.3.2015 11.08

Ano, máte určitě pravdu a lidé si na počítač typu MacBook Air zvykli, ale… Mojí pointou je, že lidé stejně nakonec skončí možná se všemi těmi čtyřmi přístroji, jak píši. Uvedu příklad. Vžijte se do role potencionálního kupce nového MacBooku a přitom neberte v potaz, že iPad je daleko levnější než MacBook. Takže si uvědomíte, že nepotřebujete zařízení, s kterým byste chtěli dělat nějakou složitější činnost, a tak šáhnete po MacBooku, protože si řeknete, že iPad by vám asi nestačil a pořádný notebook taky nepotřebujete.. Doma po pár dnech ale zjistíte, že na to, že chcete občas projet sociální sítě, nebo prohlédnout pár webovek, je to zařízení třošku těžkopádné. Musíte ho mít většinou na klíně, když ho chcete někam položit tak zabere moc místa kvůli klávesnici.. Prostě není to „vončo“. Pak uvidíte kamaráda, jak si s iPadem leží rozvalený na gauči, a řeknete si, že to sakra není takový „vopruz“ jako manipulace s notebookem. A tak vejdete do prvního obchodu a zakoupíte tablet. Zjistíte, že iPad se pohodlně drží v jedné ruce, je s ním příjemnější manipulace, a vlastně zvládně většinu věcí lépe a pohodlněni, než ten MacBook. Takže další dny strávíte tím, že přes den budete na smartphonu, po příchodu z práce domů jenom odemknete iPad a jedete. MacBook tak zůstane zavřený někde v pouzdře, kde se na něj bude tak akorát prášit. Proto nesouhlasím s tím, že nový MacBook je počítač s přesností tabletu, protože prostě není a dokud to bude mít fyzickou klávesnici, tak ani nemůže. Je to prostě jenom malý notebook. Nemluvě o tom, že iPad vydrží pravděpodobně déle na baterii, ale to se uvidí až v reálném provozu. Proto mi nový MacBook nijak nezapadá nikam, protože to byl právě Steve Jobs, který nám při představení prvního iPadu vysvětloval, jak je tablet daleko více osobnější než notebook a produktivnější než smartphone. Schválně Vám doporučuji shlédnout keynote, kde ho Steve Jobs představoval, protože to co tam ten pán říkal dává smysl. Ještě na závěr to řeknu jednou.. Nový MacBook je jenom malý a pomalý notebook.

0
Odpovědět
René Becker
René Becker
Odpovědět na  Filip Podroužek
16.3.2015 12.22

Ano, v úzce zaměřeném pohledu na věc s přihlédnutím k výše popsaným potřebám a situacím máte pravdu. Denně se setkávám s potřebami zákazníků a vím, že každý potřebujeme něco jiného. A o tom je má pointa – Apple má různorodé spektrum uživatelů a tak zatím zachvá Air a zároveň jako technologický leader prostě musí myslet dopředu.
Nehledě na to, že většina lidí si rozmyslí dopředu, zda potřebuje notebook, nebo si vystačí s iPadem – na základě potřeb. Kamarád válející se po gauči pak mé potřeby nezmění 😉
Hezké pondělí

0
Odpovědět
Filip Podroužek
Filip Podroužek
Odpovědět na  René Becker
16.3.2015 14.07

Souhlasím s Vámi s tím, že Apple je leader a musí přicházet s novými trendy. To ale není v rozporu s tím, co se tady snažím sdělit. Však taky Apple sám říká, že takhle by to mělo vypadat v budoucnu, což já kvituji. Já to beru tak, že nám Apple znovu ukázal směr, a teď je na jiných, aby budoucnost přeměnili v realitu. Ale dnes je dnes. A to byste se divil, jak lidé dokáží měnit své preference a názory díky jiným lidem. Všechno je to jenom o zkušenostech. Když nebude mít člověk zkušenosti s tabletem, tak si samozřejmě řekne, že si raději koupí notebook, protože u něho má jistotu, že zvládne všechno co od něho očekává. Ale pak dostane do ruky tablet a zjistí, že na něm zvládne všechny dané úkoly, jako na svém notebooku a ještě ke všemu ho to na tom tabletu více baví. Zkrátka já si myslím, že na to, k čemu je nový MacBook určený, dokáže dělat iPad jednodušeji a zábavněji.

0
Odpovědět
pavol
pavol
Odpovědět na  Filip Podroužek
16.3.2015 21.03

Ja mam problem zrejme ani nie tak s USB-C ako s tymi originalnymi cablami od Apple ktore sa krasne vedia rozpadnut, takze na tom by mali popracovat.

0
Odpovědět
Dóm
Dóm
Odpovědět na  pavol
17.3.2015 7.04

Ti debyle kabely od apple se nerupadají

0
Odpovědět
Lukáš
Lukáš
16.3.2015 10.17

Nevím proč prostě nedali lepší displej do MB Air a neposílili baterii. Jestli má notebook kilo nebo dvě je přece jedno. Vzniklo by univerzální zařízení na cesty, vyváženost výkonu a výdrže s rozumným displejem, v kanclu by se dalo lehce připojit přes na dokovací stanici nebo na víc monitorů. A hlavně, bylo by to zařízení na kterém se dá pracovat a nebude to jenom kalkulačka na psaní statusů na facebooku…..

0
Odpovědět
Tomáš Prchal
Tomáš Prchal
Odpovědět na  Lukáš
21.3.2015 9.11

Jestli má kilo nebo dvě rozhodně jedno není. Pokud ten notebook taháte celý den a ještě x dalších věcí k tomu, tak se to kilo pozná, ale rozdíl mezi MacBookem a Airem je minimální. Určitě by dávalo větší smysl dát Airu trochu lepší display, ale asi bych tam zase netahal Retinu, protože to je akorát zbytečný žrout výkonu a výdrže. FHD je na 13″ naprosto dostačující.

0
Odpovědět
kokso
kokso
16.3.2015 10.26

Plne súhlasím s Vašim názorom, veľmi som tento nový macbook chcel kvôli tomu že nemá ventilátor, ale teraz rozmýšľam viac o novom MacBook Pro Retina.

0
Odpovědět
N2by
N2by
16.3.2015 11.03

Uvadet v jedne vete „Tablety Surface“ a „lepsi praci“ je zakonem zakazane :-D.
– podle meho je to spis nesmysl tyhle tablety. Velky, tezky na tablet, mrnavy na praci s PC ;-). Takze pro me na prd. Ani ryba ani rak.

K Airu, pro me je to moc velka novinka, ktera aktualne nema vyuziti. Pokud bych byl reator a porad jenom psal, tak mozna. Pokud bych mel vsechno v coudu, mozna. Pokud bych mel Wifi disk, misto USB, mozna…..

…..Az se bude dat pihcnout to USB do monitoru a z monitoru pak budou dalsi 3-4ry USBcka, tak to bude v pohode ;-).

0
Odpovědět
Doktor Tom
Doktor Tom
16.3.2015 12.37

Lol. Hodne hloupej nazor, kde to autor hodnoti jen podle sebe a mysli si ze 90% populace je uplne stejne zaostala… Prosim, trochu objektivity a kdyz uz pisete o technologiich, tak i prehledu o vyvoji… Za par let pravdepodobne zadne kabely potreba vubec nebudou, vsechno se potahne bezdratem, tak proc takova zaostala a zkostnatela panika? Navic – tenhle macbook ste evidentne spatne pochopil. neni vubec urceny pro hardcore praci ale spis pro nejaky obcasny upravy, prohlizeni internetu, mail, tabulky, atd. Zkratka to co zvladnete i bez externich aparatu a mnohem pohodlneji diky jeho konstrukci. Pro vas by se spis hodil Macbook PRO, abych vam poradil. Evidentne se v nich moc nevyznate.

0
Odpovědět
Filip Podroužek
Filip Podroužek
Odpovědět na  Doktor Tom
16.3.2015 13.50

Děkuji za radu, ale v produktech od Applu se zřejmě vyznám daleko více než vy, když alespoň vím, jak napsat jejich názvy správně 🙂 Ale zpět k tématu.. Ve svých článcích se snažím být vždy co nejvíce objektivní, a tento není žádná vyjímka. Podstata mého sdělení tkví v tom, že Apple s tímto zařízením evidentně cílí na méně náročné publikum, ale s přihlédnutím k jeho vysoké ceně nenabízí žádné podstatné benefity oproti iPadu, který je vlastně to samé, akorát bez klávesnice a plnohodnotného OS X. Žijeme v době, nebo spíše zemi, kde mít naprosto všechno v cloudu prostě nelze. Už jenom kvůli tomu, že ne všude je rychlost a hlavně pokrytí mobilního internetu akceptovatelná, a to ani nemluvím o předražených mobilních tarifech a absurdních FUP limitech u operátorů. A rozhodně pochybuji, že se neustále pohybujete v oblastech, kde chytáte vysokorychlostní a zabezpečenou Wi-Fi, abyste si mohl dovolit takového luxusu, že budete všechno tahat po síti. A rozhodně si nemyslím, že většina populace je zaostalá. Na takové názory tu jsou jiní experti. A nevím, kde žijete vy, ale já se denně setkávám s tím, že drtivá většina lidí nemá páru o tom, že vůbec nějaký OneDrive nebo iCloud Drive existuje. A když o nějaké té cloudové službě vědí, tak ji záměrně nevyužívají nebo si tam odkládají pouze malý zlomek nedůležitých dat. Taky musíte myslet obecně, a ne se zaměřovat pouze na lidi znalé v IT nebo mladší lidi. Normální average „Joe“ musí ujít ještě dlouhou cestu. To akorát VY si myslíte, že jsou všichni tak zběhlí v IT. Za takových 5 let se mě ale klidně zeptejte, jestli nejsem magor, že nemám všechno v cloudu, ale zatím na to nejsme, alespoň v ČR připraveni. Díky a přeji pohodový den!

0
Odpovědět
FXdroid
FXdroid
Odpovědět na  Filip Podroužek
16.3.2015 16.34

Zkuste si představit svět bez kytary… Vyčistí Vám to hlavu a získáte na problematiku jiný náhled…
Svět je krutý, myslel jste to dobře a takhle sto po…lo… 🙂

0
Odpovědět
Filip Podroužek
Filip Podroužek
Odpovědět na  FXdroid
16.3.2015 16.59

Svět bez kytary si bohužel představit nedokážu, ale dokážu si představit svět, kde lidé plní internetové diskuze konstruktivními myšlenkami a nechytají člověka za slovo, když se jim to hodí. Svět vůbec není krutý, ale internetové diskuze, kde si účastníci nevidí do očí, a tak doma u počítače získávají předtím nepoznanou odvahu, oponovat bez pádných argumentů, jsou vskutku kruté. Ale nemusíte mít strach, já už to nějak vydržím 😉

0
Odpovědět
Panklasik
Panklasik
16.3.2015 14.10

Je lepší nosit jedno „železo „,které bude dle potŕeby jednou tabletem-konzumace obsahu,pak třeba i počítač -pro praci v praci i doma.To teď s ipadem nejde a s airem taky ne.Divim se,ze to Applu jeste nedošlo ,nebo snad ano-bájný iPad pro?

0
Odpovědět
Joey
Joey
Odpovědět na  Panklasik
16.3.2015 17.05

Tim Cook prohlásil, že chtějí zůstat u jasně definovatelných zařízení. Čili tablet bude tablet a Mac zůstane Mac. Žádný konvertibl. Já to docela chápu protoże konvertiblem by si parazitovali na svých přístrojích, kdyby sis koupil univerzální zařízení kde máš v jednom tablet a mac. Pro něj je asi lepší prodat dva stroje než jeden.

0
Odpovědět
P. K.
P. K.
16.3.2015 15.43

Možná se mnou nebudete souhlasit, ale tenhle článek je naprostý blábol a totální nepochopení situace. Nevím jak nejlépe to tu shrnout v pár větách, k vyjádření myšlenky bych také potřeboval článek, každopádně ne, MacBook se vážně nechce chovat jako tablet.. Za další – i Surface má pouze jedno USB (+ teda napájení), ale redukce toho dokáží vyřešit dost , ale TEĎ TO HLAVNÍ – věřím, že tímhle směrem opravdu je budoucnost, ostatní výrobce příslušenství i konkurenčí značky musí někdo dokopat do bezdrátové éry, pokud by vydal Apple nový Air s retinou, nic se nezmění, trh zůstane stejný, ale my přeci po Applu chceme změny! On nám ji dodal,opět je tu revoluce vytvořil notebook nové generace, do které svět sice ještě musí dospět, ale tenhle krok byl zkrátka potřeba, jinak by tam svět nikdy nedospěl.

0
Odpovědět
Filip Podroužek
Filip Podroužek
Odpovědět na  P. K.
16.3.2015 17.34

Ale tady přece nikdo netvrdí, že se nový MacBook chce chovat jako tablet. A také jsem nic neříkal o konektorové výbavě Surfacu, jen tak mimochodem. A žádná externí řešení podle mě nejsou pohodlná řešení, ale to teď není podstatné. Podstatné je, že nový MacBook stojí v základu 40 tisíc, což vzhledem k inovacím, které přinaší není možná nic hrozného, ale co ta hodnota? MacBook Air stojí 28 tisíc, iPad 13,5 tisíc. Už vidíte co tím mám na mysli? Nedokážu si představit nikoho normálního, kdo by dal takové peníze, za takový druh zařízení, i když inovativního. Lidé, kterým by nový MacBook vyhovoval po stránce použitelnosti, ale nebudou žádní těžcí pracanti na PC. A když porovnají všechny modely, tak si samozřejmě řeknou, že Air je vlastně ještě parametrově lepší a přitom levnější a sáhnou po něm tím spíše, než po dražším MacBooku, i když udělají pár kompromisů co se týče displeje a tloušťky. A nakonec za to budou rádi, protože budou mít schopnější, i když ne tak sexy zařízení. Tady je nutné si uvědomit, že za cenový rozdíl mezi novým MacBookem a Airem, můžete pořídit iPad. A to bych si raději koupil Air + iPad na ty jednoduché činnosti, což by podle mě dávalo větší smysl, než mít iPhone, iPad, Air a MacBook. Souhlasím ale ohledně té budoucnosti. S takovouto cenovkou, ale nový MacBook opravdu slouží spíše jako takový ukázkový model, jak by to mohlo vypadat. Být tak v cenové relaci společně s Airem, nebo spíše trošku levnější, tak si dokážu představit větší odbyt pro toto zařízení. Každopádně asi se shodneme, že to snad donutí svět zahodit kabely a vstoupit do budoucnosti.

0
Odpovědět
Tlacenka
Tlacenka
Odpovědět na  Filip Podroužek
16.3.2015 21.04

Cenovka odpovida tomu, ze je to novy produkt a je potreba udelat hype, zaplatit vyvoj a v neposledni rade take aplikovat aktualne silny dolar. Notebook neni extra vykonny, na druhou stranu ma to nejvykonnejsi, co aktualne lze sehnat v pasivne chlazenem notebooku. Ma take retinu (otazkou je, jak to v realu utahne). Ma novy touchpad. Pro spoustu lidi je vhodny. Dobre, nema port – ma jeden cosi port, ktery neni zatim extra rozsireny – plan jak vydelat na prislusenstvi je vice nez jasny. Ano, vetsine lidi na beznou komunikaci a konzumaci obsahu ipad (rikejme radeji ios zarizeni) staci. Kdo vsak potrebuje jakekoliv vymozenosti plnohodnotneho os (x), ten proste na ipadu pracovat nemuze.

0
Odpovědět
Daniel
Daniel
Odpovědět na  Filip Podroužek
17.3.2015 11.09

Jen tak mimochodem víte v čem se liší kabelka Prada od kabelky z Tesco ?
Případně Rolex od Prim hodinek ?
Až na to přijdete tak pochopíte i tento krásný MacBook.

0
Odpovědět
P. K.
P. K.
Odpovědět na  Filip Podroužek
17.3.2015 22.46

jo, cena je jedna věc. Ta je samozřejmě přepálená, ale historie ukázala, že v případě Applu to nemusí být překážka na cestě k úspěchu. Další věc je to funkční srovnání s iPadem, iPad sice nemám, ale zkušenosti s OS X a iOS bohaté, dovedu si představit, že pro normální práci, kterou denně dělám (škola, facebook, web, články) mi ten MacBook bude parádně stačit, iPad ale ne. Takže tak, OS X je prostě jinde. Takže pro hodně mobilní lidi, kteří ocení mít po ruce stále plnohodnotný počítač, ale zároveň doma mají třeba iMac si to představit dovedu. No a jsem rád že s tou budoucností jsme se shodli, navíc neexistuje lepší způsob protlačení USB C do používání než to, že nový MacBook má pouze to 🙂 A na ostatních výrobcích je to vidět, už teď tu vznikají doplňky právě pro tento MacBook

0
Odpovědět
Daniel
Daniel
Odpovědět na  P. K.
17.3.2015 11.07

Jsem rád že je tady někdo KDO pochopil cílovou skupinu nového MacBooka.
Na duhou stranu je neskutečně zarážející že na tomto webu se vůbec objevil takovej článek kterej lze snad vytvořit jen pod dojmem silného kuřiva.

Dva zmíněné příklady využití/nevyužití vyvolávají jen úsměv.

Je škoda že většina nepochopila že toto je v prvé řadě mobilní(přenosný) zařízení a tohle si opravdu většina nebude kupovat domů na pohovku a ani jako jediný přístroj.

Stejně tak úsměvná je reakce někoho tady „kilo dvě vždyť je to jedno“ – to snad ani nelze soudně komentovat.

Dle mě toto si pořídí v drtivé většině ten co má doma/v kanceláři buď 15″ či 27 Mac a tohle má na cesty stejně tak studenti, novináři, cestující manažeři atd.

Řeči o ceně/výkon jsou irelevantní neboť je stejně tak hromada jiných výrobků kde jako prioritu vnímáme něco úplně jiného.
Žel většina vnímá IT techniku výhradně řečí čísel jako je výkon atd a nikoho nenapadalo že je mnoho lidí kteří chtějí mít „něco pěkného“.

A že to má jen jeden konektor ? Řekněte mi na co potřebuje třeba novinář x portů na to aby napsal článek z výstavy kaktusů ? Nebo snad student na přednášce potřebuje připojovat externí monitor ?

0
Odpovědět
Martin Ševčík
Martin Ševčík
16.3.2015 22.06

Beru nový macbook jako nástupce airu, když vydali první air a zrušili cd mechaniku, každý na to taky nadával, teď už to nikomu divný nepříjde a stejně to vidim s USB… Já od ,,nového airu,, chtěl dvě věci, lepší výkon a retinu… výkonu se snad dočkám v dalších generacích.. Měl jsem iPad i air a nakonec jsem zůstal i na gauči u notebooku a to na něm opravdu kromě občasného vytvoření dokumentu ,,píšu statusy,, na gauči ho mám na sobě nebo vedle, stejně tak v posteli a vyhovuje mi to daleko víc než tablet, ktrerý narozdíl od notebooku musím neustále držet naklopený, abych na něj viděl.. Takže pro mě by měl macbook jasné ano, nebrat ohled na cenu. Jako fanda bych si ho koupil i za těch 40K, ale když vím, že za stejnou cenu koupím pro retina, zvolím ten. Protože jednou za čas výkon taky potřebuju a asi bych si s macbookem rval vlasy..

0
Odpovědět
Martin Koudy Kautsky
Martin Koudy Kautsky
17.3.2015 1.23

Me osobne se macbook designove opravdu libi..sam nekoukam na znacky..mam iphone6..ipadair2 ale take normalni PC s win8 a jako notebook dell xps11 (otocny hybrid podobny lenovu yoga s dobrym rozlisenim displeje,i7 a 256ssd)…Otazka je kam s timhle notebookem apple miri. Mel sem ipad ale zjistil sem ze na dovolene beru i dslr + treba podvodni fotak/gopro apod..a chci se na fotky podivat v notebooku, pripadne nejake upravit..na ipadu to neslo protoze nemel ctecku sd karet..rekl sem si tedy ze si koupim mac air ale v te dobe bylo na trhu mnohem vic lepsich zarizeni nez mac air (kdyz pominu jeho osx)..dell xps13..ruzne asus zenbooky..lenovo yoga apod..apple uz nemohl ani profitovat z toho ze by byl nejtenci ci nejlehci protoze konkurence mela tenci notebooky..navic ztracel v displeji..kdy maji notebooky konkurence bezne rozliseni 2560×1440 a vic tak mac air je jak z doby pred peti lety, ale pritom za stejnou ci vyssi cenou jako konkurence..Sel sem tedy misto mac airu do xps11..dnes kdybych vybiral notebook tak koukam na sdslot (opravdu nebudu pres wifi prenaset 50gb fotek) a hlavne na porty…nechapu proc nemohl dat apple do toho macbooku jeden sdcard slot..treba dve usbc a jeden magsafe nabijeci konektor..Tak by z toho byl ultimatni notebook..Takhle si chci pripojit cokoliv od externi mysi..monitoru nebo usb disku a nemuzu protoze se notebook nabiji nebo je jeden vystup necim obsazeny…samozrejme existuje redukce od applu ktera ale stoji 2 tisice (jak jinak)..a je uprimne hnusna..proc si mam kupovat nejaky vyvodni kabel k memu novemu designove dokonalemu notebooku ktery to cele jenom sprzni..Ja mam produkty applu rad pro jejich skvely design a dobre zpracovani ale prijde mi ze to proste posledni dobou nedomysleji…Mohli udelat novy mac air ktery bude mit i5-i7 procesor takze bude pouzitelny pro praci..dat tam novy touchpad..nechat sdslot..dat nekolik usbc a magsafe a pridat retinu..a udelat to v designu macbooku..pak by jim nikdo nevycital vysokou cenovku protoze by predstavili revoluci rady air kterou uzivatele applu miluji a zaroven by nebyla zadnym kompromisem ale plnohodnotnou konkurenci pro ruzne lenovo yogy a zenbooky…

0
Odpovědět
krabica
krabica
Odpovědět na  Martin Koudy Kautsky
19.3.2015 22.33

Proč jsi nepoužil k iPadu adaptér na SD karty? Bylo by to mnohem levnější. 🙂

0
Odpovědět
Martin Koudy Kautsky
Martin Koudy Kautsky
Odpovědět na  krabica
21.3.2015 11.28

Krabica: protoze veskere redukce sou hnus ktery nas vraci zpatky do 20 stoleti :)..Radsi si koupim notebook ktery bude mit sd ctecku v sobe nez kupovat redukci..nehlede na to ze ipad ma maximalne 128gb pameti zatimco u surfacu nebo notebooku muzu mit 512 a z jednoho foceni mas treba 30gb rawu ktery stejne nevim jestli by sly v ipadu upravit zatimco na notebooku je photoshop :).

0
Odpovědět
Vojtěch Kuczera
Vojtěch Kuczera
Odpovědět na  Martin Koudy Kautsky
20.3.2015 2.41

proč by si měl fotograf kupovat 12ti palcovej notebook??? to si koupím banku na fotky a retinu imac.

0
Odpovědět
Martin Koudy Kautsky
Martin Koudy Kautsky
Odpovědět na  Vojtěch Kuczera
21.3.2015 11.30

a jak to ssebou budes tahat?..dneska se daj fotky upravovat klidne na mac airu prece..netreba tahat 15palcovej notas spolu s fotovybavenim kdyz se potrebujes na fotky podivat…Navic nejde jen o fotky ale o plno dalsich veci a air je mnohem univerzalnejsi nez novej macbook kterej budou uzivatele proklinat a ja se jim budu smat az uvidim na jejich macboocich ty redukce za 2 litry

0
Odpovědět
dfx
dfx
18.3.2015 14.30

No ja si myslim, ze Apple sa prave snazi zabit sucasny macbook air. A odhadujem, ze o dva roky ho aj zabije. Teda tento macbook zacne nazyvat macbook air tak ako v roku 2009 premenoval hlinikovy macbook na macbook pro s 13″ displayom. Jednoducho sucasny macbook air uz retinu nedostane a tento ho nahradi a dostane cenu 999 usd ako zakladny model. Tak ako kedysi bol macbook air drahy a v roku 2010 zlacnel.

Tento macbook je v porovnani s macbookom air lahsi, dlhsie vydrzi na baterku, ma lepsi display, lepsi touchpad, … . Ma iba trochu pomalsi procesor a je drahsi.

O dva roky moze dostat 3G/4G modem a integrovanu sim kartu a ked Apple uzavrie zmluvy s operatormi, tak si ju kazdy bude moct aktivovat. Tak ako uz teraz dava vlastne sim karty k iPadom v USA a UK.

0
Odpovědět
Daniel Čada
Daniel Čada
18.3.2015 20.03

Jeden port v MacBooku je červený hard jako bylo v minulosti od Applu vynechání disketovové mechaniky a pak DVD mechaniky. Všichni křičeli jak to je šílený krok. Dnes víme, že měli pravdu.

0
Odpovědět
martintrader
martintrader
21.3.2015 22.14

Toto zařízení je přesně to, co JÁ ke SVÉ PRÁCI potřebuji. Na takové zařízení jsem čekal fakt dlouho. Jsem povoláním trader a vžijte se do mé role- doma v kanceláři mám pracovní stanici- 2 monitory, silný počítač. Na hlavní činnost doma mi to stačí až až a většinu práce udělám na něm, JENŽE! Trader semtam zajde do kavárny a náhle příjde mail o otevření pozice apod. šáhnu po ipadu najedu jenže je to mobilní OS takže i aplikace jsou mobilní( velmi omezene). Proto bych rád šahnul po MB s plnotučným OS kde i aplikace jede naplno. Proč i nekoupím MBair nebo MBpro? jednoduše protože jeho výkon nikdy nevyužiju a takového zařízení pro mne postrádá smysl- je moc výkonný na činost kdy sebou beru zařízení do terénu .

proto si myslím že MB má smysl pro specifické lidi, pro zbytek tu je MBpro nebo MBair. A nedostatek konektorů fakt neřeším neb nejsem člověk co po příchodu domů do Nb zapojí vše od čeho má konektor- doba se změnila 🙂 pěkný den

0
Odpovědět
Banner

Nejžhavější novinky

iPhone Fold a iPhone 18 Pro

iPhone Fold má dorazit až po iPhonu 18 Pro

Jan Holeš
28.3.2026
0

iPhone 17 s odolnějším sklem Ceramic Shield 2

iPhone 17 dostal sklo, které má konečně ubrat škrábance i starosti

Jan Holeš
28.3.2026
0

iOS 26.4 přidává nové funkce do aplikací pro iPhone

iOS 26.4 přináší velké změny do šesti iPhone aplikací

Jan Holeš
27.3.2026
0

Apple Watch s watchOS 26.4 a novou úpravou Workout aplikace

watchOS 26.4 pro Apple Watch zjednodušuje cvičení i přidává nové emoji

Matyáš Kozák
24.3.2026
0

MacBook Neo

MacBook Neo: stačí 8 GB RAM?

Matyáš Kozák
10.3.2026
0

iPhone 18 Pro

iPhone 18 Pro a 12 novinek, které Apple chystá

Matyáš Kozák
19.3.2026
0

Logo Apple a soudní kladívko ve sporu o ICE aplikace

Soud zakázal vládě tlačit na Apple kvůli blokování ICE trackerů

Matyáš Kozák
20.4.2026
0

Poslední recenze

Anker Prime 67W: Jedna nabíječka na všechno?

Anker Prime 67W recenze
Tomáš Svoboda

Recenze Anker Prime 67W GaN z praxe. Tři porty, kompaktní tělo a výkon i pro notebook. Jak si vede při...

Číst dáleDetails

Chytrý zámek Tedee: Bezpečný vstup do budoucnosti

Tedee
Tomáš Svoboda

Chytrý zámek Tedee je bezpečnější než klíče, pohodlnější než klíče a je rozhodně návykový. Jak se používá a pro koho...

Číst dáleDetails

Štítky

AirPods (111) aktualizace (264) aplikace (470) Apple (957) Apple Intelligence (112) Apple keynote (130) Apple Music (148) Apple Pay (110) Apple store (121) Apple TV (211) Apple Watch (460) Appliště Podcast (196) App Store (491) hra (113) Hry (172) iLifeHacking.cz (434) iOS (707) iOS 8 (108) iOS 10 (136) iOS 18 (183) iPad (504) iPad Pro (186) iPhone (960) iPhone 6 (182) iPhone 7 (217) iPhone 8 (106) iPhone 16 (138) iPhone 16 Pro (105) iPhonefoto.cz (112) Keynote (108) Mac (244) MacBook (228) MacBook Air (114) MacBook Pro (180) macOS (120) OS X (145) příslušenství (162) Recenze (228) Siri (169) Tim Cook (117) TIP (105) TOP (447) update (127) video (109) WWDC (111)

Apple magazín Appliště denně informuje o událostech ze světa Apple. iPhone, iPad, Mac, Apple Watch, Apple TV a další, to je naše!

  • Redakce
  • Inzerce a kontakt

© 2011 - 2025 Appliště - Všechna práva vyhrazena.

Vítejte zpátky!

Přihlásit přes Facebook
Přihlásit přes Google
NEBO

Přihlásit pomocí jména a hesla

Zapomenuté heslo? Registrace

Vytvořte si účet

Registrovat přes Facebook
Registrovat přes Google
NEBO

Vyplňte registrační formulář

Vyplňte všechna pole Přihlásit

Získat heslo

Zadejte Váš email nebo přihlašovací jména pro reset hesla

Přihlásit
Nic jsme nenašli :(
Zobrazit všechny výsledky
  • Mac
    • MacBook Air
    • MacBook Pro
    • iMac
    • Mac mini
    • Mac Studio
    • Mac Pro
    • macOS Sequoia
  • iPad
    • iPad Pro
    • iPad Air
    • iPad
    • iPad mini
    • iPadOS 18
    • Apple Pencil
    • Smart Keyboard
  • iPhone
    • iPhone 16 Pro
    • iPhone 16
    • iPhone 15
    • iPhone 14
    • iPhone SE
    • iOS 18
  • Watch
    • Apple Watch Series 10
    • Apple Watch Ultra 2
    • Apple Watch SE
    • watchOS 11
    • Řemínky
  • AirPods
    • AirPods 4
    • AirPods Pro 2
    • AirPods Max
  • Vision
    • Vision Pro
    • visionOS 2
  • TV a Domácnost
    • Apple TV 4K
    • Apple TV+
    • tvOS 18
  • Přihlášení
  • Registrace

© 2011 - 2025 Appliště - Všechna práva vyhrazena.

wpDiscuz
38
0
Budu rád za vaše názory, prosím komentujte.x
()
x
| Odpovědět