Facebook má nové podmínky a spolu s tím spustil nového průvodce soukromím, který se snaží uživateli pomoct v nastavení svých osobních dat pomocí různých kroků.
Tento interaktivní průvodce nabízí rozcestník se třemi odkazy – ,,Které z vašich informací vidí ostatní,” ,,Jak s vámi komunikují ostatní” a ,,Co vidíte vy”.
Společnost zároveň svým uživatelům připomíná, aby si přečetli nové podmínky o užívání služby. Změny se týkají shromažďování osobních údajů, sledování uživatele, souborů cookies a reklam. Facebook tvrdí, že mnoho změn provedl z důvodu zpřehlednění svých služeb, mezi kterými jsou i následující novinky:
- Přídání nového tlačítka Koupit, které uživateli dovoluje uskutečnit nákup, aniž by museli opustit Facebook.
- Podrobnosti ohledně sběru informací o poloze uživatele na mobilních zařízeních.
- Vysvětlení, proč Facebook potřebuje k vylepšení své aplikace data o stavu baterie a síly signálu.
- Další podrobnosti, které popisují jak Facebook nakládá s daty uživatelů, které jsou sdílené mezi službami jako WhatsApp a Instagram.
Změny vstoupí v platnost už 1. ledna příštího roku a k Facebooku se zároveň přidá i řada dalších firem ze Silicon Valley. Na tyto firmy totiž tlačí Národní bezpečnostní agentura, která chce kvůli častým zneužitím osobních dat na internetu, posílit důvěru veřejnosti v tyto společnosti.
Zdroj: AppleInsider