Sociální síť Facebook zahájila beta testování automaticky přehrávaného videa se zvukem. Testování se prozatím týká pouze australských uživatelů.
Začátkem dnešního dne, přesněji úterkem 23. srpna, se největší sociální síť světa rozhodla testovat automaticky přehrávaná videa. Takzvaný „autoplay“ bude samostatně pouštět videa, a to včetně reklamy a zvuku. Novinka je testovaná nejen na Androidu, ale též v aplikaci pro iOS.
Samotný Facebook se k celému projektu vyjádřil zahraničnímu serveru Mashable. Podle něj bude testovaná novinka dostupná pouze australským uživatelům a veřejnosti bude podána dvěma způsoby. Americká společnost chce tímto krokem zjistit, jak na celou záležitost budou uživatelé Facebooku reagovat. V obou verzích testu bude zvuk hrát pouze ve chvíli, když bude na vašem iPhonu zapnutá hlasitost vyzvánění. Jestliže nebude zapnutá, zvuk videí se i tak může přehrát, a to především díky nastavení v oficiální aplikaci Facebook.
V jedné testovací verzi hraje zvuk ve chvíli, kdy se spustí video – pokud je však zapnutá hlasitost zařízení. Druhá skupina, ke které se beta verze dostane, bude schopna zapnout zvuk díky nové ikoně, která bude umístěna na pravé dolní části přehrávaného videa.
Obě skupiny uživatelů dostanou speciální upozornění, které je informuje o tom, jak na ovládací panely. Uživatelům se taktéž dostane informace, jak vlastně přehrávání zvuku funguje. Samotná pop-up zpráva je upozorní na to, že zvuk funguje pouze ve chvíli, kdy je zapnutá hlasitost zařízení.
Jedná se o velmi zajímavý test, neboť Facebook jako takový má svůj vlastní výzkum, který potvrzuje, že 80 % uživatelů reaguje na neočekávaně přehrávaný zvuk negativně. Nicméně, globální sociální síť Facebook je de facto pouze reklamní podnik, tudíž se automatické přehrávání zvuku stane noční můrou nejednoho uživatele.
Jaký máte názor na nově připravované automatické spuštění videí se zvukem? Líbí se vám tato novinka, anebo byste ji raději vynechali? Napište nám to do komentářů pod článek!