TikTok může být bez reklam za pět dolarů měsíčně, ale za podobný zážitek na platformách společnosti Meta budete muset zaplatit o něco více.
Nová zpráva podrobně popisuje návrh společnosti Meta nabízet verzi Facebooku a Instagramu bez reklam, která by stála téměř 17 dolarů měsíčně.
Na Wall Street Journal se uvádí, že Meta v současné době zvažuje předplatné bez reklam pro uživatele v Evropě. Předplatné by společnosti Meta i nadále přinášelo příjmy, zatímco by společnost plnila nová pravidla, která vyžadují, aby uživatelům umožnila odhlásit se od reklam.
Bez souhlasu jedině za peníze
Nové předpisy o ochraně osobních údajů v EU budou společnost Meta nutit, aby si před zobrazováním personalizované reklamy uživatelům vyžádala výslovný souhlas. Facebook a Instagram by zůstaly zdarma pro uživatele, kteří udělí souhlas se zasíláním personalizovaných reklam.
WSJ rozebírá, jak by podle návrhu fungovala tvorba cen na účet:
Podle plánu Meta sdělila regulačním orgánům, že by uživatelům účtovala zhruba 10 eur měsíčně, což odpovídá přibližně 10,50 USD, na ploše na účtu na Facebooku nebo Instagramu a zhruba 6 eur za každý další propojený účet, uvedli tito lidé. Na mobilních zařízeních by se cena vyšplhala na zhruba 13 eur měsíčně, protože Meta by započítala provize účtované společností Apple a Google o platbách v aplikacích.
Zpráva uvádí, že není jasné, zda regulační orgány EU přijmou placené předplatné jako vyhovující alternativu k personalizované reklamě. Regulační orgány by například mohly požadovat, aby Meta nabízela bezplatnou verzi Facebooku a Instagramu s reklamami, které nepoužívají osobní údaje pro cílené reklamy.
Společnost Meta ze své strany poukazuje na jiné služby, jako je YouTube, které používají podobné měsíční ceny, aby uživatelům nabídly zážitek bez reklam. Pravděpodobně by se plán předplatného na odstranění reklam omezil na EU, kde je cílená reklama založená na osobních údajích pod drobnohledem. Částečně proto, že Meta pravděpodobně vydělává v průměru na uživatele více, než by stály i příkré plány předplatného.
Platili byste za verzi Facebooku a Instagramu bez reklam? Vyjádřete se v komentářích.