Košičtí vývojáři z Comunique s.r.o. vydali svůj první titul na platformu iOS. Žánrem hra spadá mezi arkády, ve které ovládáte dva mystické draky naráz a navigujete je přes sérii překážek.
Aby to nebylo jen tak, rychlost draků se postupně zvyšuje a jak postupujete hrou, vyhnout se překážkám je těžší a těžší. Cílem vašeho snažení je dostat se co nejdál a přitom získat co nejvíce bodů. Celkové skóre je přitom vypočítáváno na základě dosažené vzdálenosti a právě na počtu sesbíraných bodů.
První zvláštností hry je hned její menu. Nikdy jsem se ještě nesetkal s tím, abych měl na platformě iOS přímo v aplikaci dostupné tlačítko na její ukončení. Vyjma řečeného a toho s klasickým symbolem ke spuštění hry se zde ještě nachází informace o vývojářích a možnost vypnout hudbu a zvukové efekty hry.
Pokud se vrhnete do zběsilého letu vašich draků, počítejte s tím, že to nebude žádný med. A to nejen díky tomu, že je titul obtížným hned od prvních zdolaných metrů, ale i proto, že samotné ovládání draků vám postup ve hře příliš nezjednodušuje.
Když totiž vyšlete své svěřence nějakým směrem, oni se jím teprve začnou pohybovat a chvilku jim přelétnout na místo potrvá. Protože nezvládnete odhadnout, za jak dlouho se na vámi určenou pozici dostanou, obvykle jejich trajektorii zkříží nějaký objekt, což se rovná konci hry.
Hlídat si ale oba své palce a míhat očima z jedné strany displeje na druhou je pak věc jiná, zajímavá a originální. Nicméně mít možnost volby, kde by lehčí obtížnost byla s drakem jedním a těžší s oběma, by byla rozhodně příjemná a hráči by tak nebyli zbytečně frustrováni svým neúspěchem hned z počátku hraní.
Grafické rozhraní je ve 3D, což je sice efektní, ale i značně matoucí. Často se tak stane, že objekty, kterými draci prolétají, vám zakryjí celý výhled na scénu. Za následek to pak má, že nestihnete své draky včas přesunout na bezpečné místo před následující překážkou a tím přichází (opět) konec hry.
Hudební podkres je zajímavý, v menu sice až moc retro, ale v něm stejně příliš času nestrávíte. Škoda, že ve hře ten pravý nářez přijde až po vyšším počtu ulétnutých metrů, takže je velice obtížné zaslechnout alespoň několik málo jeho tónů. Efekty hry příliš povedené nejsou a to zejména ten, který zazní při načtení obrazovky s vaším výsledkem. Dost totiž rve uši.
Ve hře je přítomen Game Center, který schraňuje vaše dosažené skóre, a tak máte alespoň motivaci k opětovnému hraní a překonávání se v dosaženém výsledku. Cena aplikace je nastavena na přijatelných 0,89 €. Koupí titulu tak podpoříte ambiciózní vývojáře v jejich další práci a jak můžete zjistit z následujícího rozhovoru, plánů mají víc než dost.
Rozhovor se zástupcem studia Comunique s. r. o. Michalem Vernarským:
Jste relativně mladou firmou, co vás vedlo k tomu pustit se do vývoje mobilních her?
Jedným slovom – entuziazmus. V našom tíme máme programátora Peťa, ktorý vždy chcel vyvíjať hry. Získal si podporu a netrebalo veľa, aby nás všetkých presvedčil, že vývoj mobilných aplikácií je tým správnym krokom. A tak mohol začať realizovať svoje skvelé nápady. Prvým z nich je práve Dracos.
Sice mluvím o hrách, ale nemáte v plánu vyvíjet i nějaké zajímavé aplikace?
Určite áno (nápady už máme). V tejto chvíli sa však venujeme zatiaľ iba hrám.
Proč jste zvolili zrovna toto téma vaší prvotiny?
Na úvod sme chceli začať s niečím jednoduchším, no zároveň pútavým a akčným, aby to ľudí chytilo. Snažili sme sa zaujať tiež herným prostredím a hudbou tak, aby spolu všetko ladilo a dodávalo celej hre nádych mystickosti.
Jak dlouho vůbec vývoj takové hry trvá? Jste s výsledkem vývoje titulu Dracos spokojeni a splnila hra vaše očekávání?
Celkovo, od prvého návrhu až po samotné vydanie hry na App Store a Google Play, to trvalo asi mesiac a pol. Čo sa týka vývoja, Dracos splnil naše očakávania a tešíme sa na spätnú väzbu od fanúšikov.
A co nějaké aktualizace titulu?
Samozrejme hru budeme aktualizovať. Určite plánujeme pridať viac druhov prekážok a ďalšie aktualizácie budú závisieť najmä od spätnej väzby, ktorú získame.
Co plánujete do budoucna? Máte už rozpracovaný nějaký další projekt a můžete nám jej alespoň trochu poodkrýt?
V súčasnosti máme pripravené dva prototypy mobilných hier – jednu stratégiu a jednu akčnú multiplayerovú hru. Zatiaľ viac neprezradíme, ale v dohľadnej dobe zverejníme na našom blogu prvé screenshoty.
[box type=“success“ ]
– integrace Game Centeru
– zapojení obou palců do hry
[/box]
[box type=“error“ ]
– frustrující ovládání
– obtížnost
[/box]
[box type=“info“ ]
Soutěž:
Chcete vyhrát Redeem kód na hru Dracos? První dva, kteří do komentářů pod článek správně odpovědí na následující otázku, je získají.
Jaký iOS je třeba, abyste mohli do svých zařízeních hru Dracos nainstalovat?
[/box]
Compatibility: Requires iOS 7.1 or later
Poprosím vás o kontaktování mě na email (najdete jej v sekci Redakce) a zašlu vám Redeem kód.
iOS 7.1 alebo novsi 🙂
Také vás poprosím o kontaktování mě na email (najdete jej v sekci Redakce) a zašlu vám Redeem kód.