Na internet se dostala zajímavá statistika, která informuje o časové náročnosti dodacích lhůt produktů, od společnosti Apple. Jak se dodací lhůty za poslední léta změnila?
Zakladatel Applu, Steve Jobs, zemřel v roce 2011. V zásadě ihned poté jeho křeslo na pozici CEO vystřídal Tim Cook, který vede společnost Apple dodnes. Jak Steve Jobs, tak také Tim Cook už má za sebou řadu vlastních produktů (Apple Watch, AirPods), a tak lze srovnávat zajímavá čísla.
Co třeba srovnat dodací lhůty mezi představením produktu a následným odesláním koncovému zákazníkovi? Dle statistiky to vypadá, že Tim Cook je celkem „opozdilec“ – ostatně loňské představení chytrého reproduktoru HomePod to jen potvrzuje.
Konkrétněji se má situace tak, že za Tima Cooka je průměrný počet dnů od představení produktu k zahájení prodeje 23 dní. Oproti tomu za Steva Jobse to bylo pouze 11 dní. Co si z toho vyvodit?
Čísla může ovlivnit mnoho faktorů – technologická náročnost na různé produkty (přece jen iPhone X je technologicky výše, než například iPhone 4), schopnost dodavatelů a montážních linek, či organizační schopnosti CEO. Na druhou stranu je dnes Apple mnohem větší a méně flexibilní, než byl před pár lety. Ostatně čím větší společnosti, tím menší flexibilita. A to může být také důvod.
Pro přehlednost příklady:
Steve Jobs: Apple iPhone 4 byl představen 7. června 2010. Do prodeje se dostal 24. června 2010. Apple iPad 2 byl představen 2. března 2011. Do prodeje se dostal hned 11. března 2011.
Tim Cook: Apple Watch byly představeny v září 2014, do prodeje se dostaly 24. dubna 2015. AirPods byly představeny 7. září 2016, do prodeje se dostaly 13. prosince 2016.
Co si myslíte vy? Jsou nyní dodací lhůty příliš dlouhé? Dejte nám vědět do komentářů.
Zdroj: Appleinsider.com