Domnívám se, že dnes už neexistuje dospělý člověk, který by neměl svůj bankovní účet. A troufám si tvrdit, že většina lidí používá i nějakou mobilní aplikaci pro svoji banku. Které banky si zaslouží nálepku Appliště doporučuje, a kterou zase naopak doporučit nejde?
Nedávno jsem měnil banku. Jistě si řeknete: Fajn, ale proč nám to říkáš? Protože jsem si tím pádem prošel internetem mnoho bank a jedním z kritérií pro mne je mobilní aplikace banky. A jakožto člověk, který miluje moderní technologie a pohodlnost, kterou mu technologie přináší, je pro mě mobilní banka jeden z klíčových parametrů.
A než abych vás zatěžoval svým příběhem o tom, kterou banku jsem zvolil, proč jsem přecházel, atd., rozhodl jsem se, že napíši článek o mobilních bankovních aplikacích. A protože jsem si nezakládal účet u každé banky, své názory a postřehy tu píší i ostatní redaktoři Appliště. Jen bych ještě dodal, že jsem opravdu hodnotil pouze mobilní aplikace. Všechny ostatní parametry výběru banky ponechávám na budoucím klientovi banky.
Česká spořitelna
U České spořitelny doporučuji stáhnout aplikace hned dvě. Aplikaci Servis 24 a Můj stav.
Druhá ze zmíněných aplikací slouží jen ke zjištění aktálního stavu bankovního účtu, odemyká se jednoduše otiskem prstu, což jistě potěší. Dále je tam ukázán aktuální počet iBodů – bonusového programu České spořitelny.
Aplikace Servis 24 je, minimálně z mého hlediska, jednou z nejpovedenějších aplikací, co se designu týče. Krásný, jednoduchý, čistý design perfektně zapadající do konceptu iOS 9. Možnost plateb, nahlédnutí na veškeré účty, práce s účtem – vše je jednoduché, snadno přístupné. Upřímně říkám, že mám aplikaci rád.
Československá obchodní banka
ČSOB má v App Storu dvě aplikace, které můžete k mobilnímu bankovnictví využívat. Je to ČSOB SmartBanking a ČSOB Smart klíč. Druhá slouží k vygenerování jednorázového hesla a přihlášení k účtu nebo pro potvrzení plateb, a to právě kódem, který se vygeneruje.
U posledního updatu se vyskytlo pár chyb se stabilitou a podle několika ohlasů chybí možnost plateb pomocí šablon (u ČSOB to nazývají vzory účtů). Jinak je aplikace graficky pěkná a kromě identifikace přes Touch ID jí nechybí nic.
GE Money Bank
Velkým šokem pro mne bylo, že jedna z největších českých bank, kterou GE Money Bank určitě je, nemá mobilní aplikaci pro iOS. Má ji pouze pro Android, ale upřímně: koho z nás to zajímá, že? Je férové řict, že přes mobil se na banku můžete připojit, musíte tak ale činit prostřednictvím Safari.
Air Bank
Hodně komplexní aplikace, co se do funkcí týče. Má relativně pěkný design, který ale, dle mého názoru, příliš nezapadá do iOS 9. Přiznám se, že ve svém okolí nemám nikoho, na kom bych aplikaci vyzkoušel, proto se spoléhám na dostupné informace z internetu a na obrázky. Z tohoto hlediska si nemyslím, že by aplikace byla špatná, možná z pár obrázků se dá usuzovat, že bude trochu složitější. Ale napište do komentářů, jak na aplikace působí, neboť to opravdu nejsem schopen posoudit.
Fio banka
Aplikace Fio banky je velice jednoduchá – na vše se dá dostat z úvodní obrazovky. Největší zklamání je však design, který by perfektně zapadal do iOS 6 a méně, nicméně nyní, v roce 2016, by jistě stál za změnu. Jinak s aplikací nejsou žádné problémy, přihlášení probíhá zadáním hesla, které je stejné jako pro interner banking.
mBank
Jedna z nejvíc barevných aplikací, kterou jsem měl možnost vidět. Na základní obrazovce naleznete čtyři velké bubliny, díky kterým ihned z aplikace provedete příkaz k úhradě, dále se ukáží nejbližší bankomaty v okolí. Po přihlášení, které probíhá na bázi pinu, který je potřeba nastavit ve webovém rozhraní banky, se ukáží poslední bankovní operace. Aplikace je vhodná na přeposílání částek na své jiné bankovní účty, nastavíte-li si kontakty, dá se používat celkem pohodlně na přeposílání peněz jednotlivým lidem, dále ke zjištění aktuálního zůstatku. Nic moc extra, zároveň ale vše, co jde předpokládat od aplikace banky.
A jak jste spokojeni se svojí mobilní bankou? Podělte se s námi v diskusi.
Používám aplikaci Unicredit a Fio. Na aplikaci Unicredit bank si člověk musí zvyknout, ale po čase jsem s ní spokojený. Lze ji použít jak pro mobilní bankovnictví, tak jako smart klíč pro přihlášení se přes internet, s využitím otisku prstů. Ovládání je hodně jednoduché, při platbách stačí zadat jen nezbytné minimum nebo rozšířit zobrazení o další podrobnosti.
Aplikace Fio Banky, když pominu otřesný design, vypadá hodně jednoduše, ale otravuje zbytečnými maličkostmi. Jako např. nutnost neustále vybírat svůj účet (byť mám jen jeden) nebo při platbách zadávat, jestli jde o převod v rámci Fio banky nebo mezi bankami. Pobavila mě funkce rychlého odhlášení z aplikace zatřesením telefonu (jako náhrada kliknutí na tlačítko odhlásit), v reálu totiž když zatřesete telefonem, aplikace se zeptá, jestli chcete opravdu odhlásit 🙂
P.S. ad první věta článku, moje babička nemá bankovní účet 🙂
Mám mBank – tady bych aplikace rozdělil na aplikaci na mobil a tablet.
Jinak spokojenost. Každopádně stačí jedna aplikace na vše – nechápu proč mít dvě.
Jinak popisek je velmi strohý až skorem „diskriminační“ pomocí aplikace lze udělat vše jako na počítači.
Používám aplikace od KB.
Přihlašování otiskem nebo heslem jak komu vyhovuje.
Musí se spravovat s bu a povolit platby na jiné úcty což je blbé, že to není hnedka.
Nejvíc mě štve ,že není i na iPad ,ale jen na iPhone.
Aplikace Mobilní banka funguje i na iPadu…
a co Raiffeisenbank? Pouzivam dlouho a k plne spokojenosti, mbank jsem mel nainstalovanou asi 5 minut, nic horsiho jsem nevidel
Díky za zajímavý článek jehož nadpis mě hned zaujal a první odstavec ještě více.
Mám ale pár připomínek, jelikož samotný obsah jde pak zcela jným směrem.
Jednak když už, tak by bylo dobré se zmínit o všech hráčích. Z jakého důvodu třeba chybí jakékoli info o rozhodně ne bezvýznamných konkurentech Komerční Bance a Raiffeisen Bank? Druhá zmíněná banka by si podle mě z hlediska designu zmínku zasloužila i když není zdaleka tak odvážná v mobilní aplikaci jako na svém webu (bohužel) a čistý iOS9 styl to také není.
A tím narážím hned na druhou věc které moc nerozumím. Hlavním kritériem dosti strohých a obsahově nevyvážených hodnocení je zde většinou design aplikace (škoda že nejsou připojeny screenshoty). Chápu že pro někoho může být mobilní aplikace velmi důležitým měřítkem při výběru banky, ale spíš asi z hlediska její funkčnosti, přehlednosti a zabezpečení, nikoli stylu grafiky.
Neměl bych absolutně problém s článkem o designu mobilních bankovních aplikací. Spíše naopak. Ostatně výše zmíněné parametry (funkčnost, zabezpečení,…) bych snad v dnešní době považoval už za standard a vypisovat u každého, že mobilní banka umí vše co internet banking je asi nesmysl. Potom by ale celý článek měl vypadat trochu jinak a hlavně s jiným nadpisem a úvodníkem.
A kterou banku tedy Appliště doporučuje a kterou doporučit nelze?
A na základě čeho?
Toto avizované hodnocení mi tam nějak uniká.
P.S. to že se u Fio mobilní aplikace používá stejné heslo jako pro internet banking je chybná informace.