Apple Ultra éra nastupuje. Americká společnost je známá svými kvalitními a drahými produkty. Teď zkusí nabízet ještě prémiovější verze.
Ve společnosti Apple se objevuje trend a je to trend, který by mohl vážně poškodit zůstatek vaší platební karty.
Apple Ultra éra prémiových produktů
Apple si dlouho udržoval pověst výrobce prémiových produktů – jak z hlediska kvality, tak ceny. iPhone je dražší než většina telefonů se systémem Android, Mac je dražší než průměrný počítač a tak dále. Každý jednotlivý hlavní produkt, který Apple prodává, je dražší než většina jeho konkurentů. Přesto je společnost stále velmi úspěšná, bez ohledu na to.
Nyní se na základě nedávných trendů a nových zpráv zdá, že Apple plánuje otestovat loajalitu svých zákazníků tím, že nabídne ještě dražší, superprémiové verze téměř celé své produktové řady. Vítejte v éře Ultra.
Tato vzestupná trajektorie s produkty Apple v některých ohledech začala s iPhonem X, který debutoval za tehdy šokující počáteční cenu 999 $. Díky nejpokročilejším možným technologiím představoval pro iPhone velký skok vpřed. A zatímco někteří odmítali jeho vysokou cenu, zařízení bylo pro Apple celkově velkým hitem.
iPhone X dokázal, že zákaznická základna společnosti byla ochotna zaplatit ještě vyšší cenu než kdy jindy za produkt nejvyšší úrovně.
Apple Watch Ultra jako další signál
Apple převzal toto nastavení z iPhone X a otestoval ho na jiné produktové řadě v roce 2022. Apple Watch Ultra byly oficiálním začátkem řady ‚Ultra‘ a také se ukázaly jako úspěšné.
V letošním roce Apple představil dva nové produkty, které jsou „ultratřídy“, přestože tento název nemají: Vision Pro, který přináší „technologii zítřka“ za prémiovou cenu 3 499 USD (kolem 90 000 Kč). A naposledy iPad Pro M4, který zaznamenal výrazné zvýšení ceny již tak nejdražšího modelu iPadu.
Zdá se však, že Apple teprve začíná. Zprávy naznačují, že řada iPhone 17 bude v roce 2025 obsahovat nový model Ultra. Kromě toho se v roce 2026 očekává debut nového skládacího MacBooku s celou obrazovkou. Oba produkty budou nepochybně přicházet s počátečními cenami, které dosahují nových vrcholů pro jejich příslušné řady.
Vstupte do nové luxusní éry
Pokud se všechny tyto zprávy potvrdí, během několika příštích let bychom mohli vidět celou řadu ultraprémiových produktů Apple, které dosahují nových maxim za svou počáteční cenu. Jak bude reagovat trh?
Pokud budou minulé trendy platit, Apple bude pravděpodobně odměněn za další vylepšení své produktové řady. Dokud může i nadále nabízet široké spektrum vstupních cenových bodů, mít aspirační modely s nejpokročilejšími možnými technologiemi jen zvýší sledovanost společnosti.
Společnost může být občas kritizována za to, že vydává příliš mnoho „nudných“ iterativních produktů, ale pokud dokáže zabalit úžasnou technologii do speciálních luxusních verzí svých produktů, může se ukázat jako stejně silný inovátor jako vždy – a vytvořit celek.
Jak vnímáte tlak Applu do vyšších koncových cen? Za co by vám ultraprémiový iPhone nebo MacBooky stály? Dejte nám vědět do komentářů.