Apple TV+ má dostat nový tarif, který bude obsahovat reklamy. Je pro vás lepší ušetřit a podívat se na pár reklam?
Poté, co Apple na začátku roku přijal řadu reklamních manažerů, pokračuje v projevování náznaků připravovaného plánu Apple TV+ s podporou reklamy. Podle nové zprávy deníku The Telegraph se společnost Apple sešla s velkým britským ratingovým orgánem, aby projednala možnosti sledování reklamy.
Apple TV+ s reklamou
Společnost Apple údajně vyslala své vedoucí pracovníky na schůzku s Radou pro výzkum sledovanosti televizních stanic (BARB), aby projednali další sběr dat potřebných pro reklamu. BARB je velká ratingová agentura ve Velké Británii a již sleduje, kolik času diváci stráví sledováním obsahu Apple TV+. S BARB již spolupracuje řada konkurentů, například Netflix, Disney a Amazon. Tato setkání jsou jasným důkazem toho, že společnost Apple plánuje něco ohledně reklamy.
Služba Apple TV+ byla spuštěna v roce 2019 za 4,99 dolaru měsíčně bez reklam. V průběhu let se však služba dočkala několika zvýšení ceny, která se koncem roku 2022 zvýšila na 6,99 USD/měsíc a koncem roku 2023 na 9,99 USD/měsíc. U nás se nyní nabízí za 199 Kč měsíčně. Pokud by společnost Apple nakonec zavedla plán s podporou reklam, jak naznačují zvěsti, pravděpodobně by se jeho spuštění přiblížilo oné počáteční ceně 4,99 USD v roce 2019 (u nás možná kolem 100 Kč).
Konkurence už reklamy používá
Streamovací služby podporované reklamou se v posledních letech staly populárním trendem, přičemž Netflix i Disney+ spustily v roce 2022 úrovně streamovacích služeb podporované reklamou. Služba Amazon Prime Video se také nedávno stala standardně podporovanou reklamou, což od členů služby Prime vyžaduje, aby si připlatili 2,99 USD/měsíc za verzi služby bez reklam.
Vzhledem k tomu, že společnost Apple začátkem tohoto roku najala zkušené vedoucí pracovníky v oblasti reklamy, zdá se být více než pravděpodobné, že se v blízké budoucnosti dočkáme tarifu TV+ podporovaného reklamou. Společnost Apple začala počátkem tohoto měsíce snižovat své výdaje na Apple TV+, takže by dávalo smysl, kdyby spustila novou úroveň podporovanou reklamou jako způsob, jak získat další předplatitele s nižší počáteční cenou.