Apple si druhým rokem drží 1. místo ve výročním žebříčku Brand Finance Global 500. Amazon získává a TikTok je nejrychleji rostoucí značkou.
V roce 2021 si prvenství opět vybojoval Apple, na druhém a třetím místě se umístily společnosti Amazon a Google. Nyní si všechny tři firmy v novém průzkumu udržely stejné pozice.
Apple nejhodnotnější značkou opět po roce
Podle Brand Finance má značka Apple hodnotu 355,1 miliardy dolarů. To je o 35 % více než v roce 2021 a představuje nejhodnotnější značku v historii průzkumu vůbec.
Předseda představenstva a generální ředitel společnosti Brand Finance David Haigh říká:
Apple se těší úžasné loajalitě zákazníků, a to především díky své pověsti kvality a inovací. Desítky let tvrdé práce vložené do zdokonalování značky způsobily, že se Apple stal kulturním fenoménem, který mu umožňuje nejen konkurovat, ale i prosperovat na obrovském množství trhů.
Společnost Brand Finance nezveřejňuje žádné podrobnosti o svých výpočtech ani metrikách. Již dříve uvedla, že se při své práci řídí mezinárodními standardy, ale její systémy jsou proprietární.
Nicméně na základě stejných výpočtů Brand Finance umístil TikTok na 18. místo. Je to poprvé, co se společnost provozující sociální média v žebříčku objevila, a vychází z vypočítaného nárůstu hodnoty značky o 215 % na 59 miliard dolarů.
David Haigh pokračuje:
Spotřeba sociálních médií se v průběhu pandemie COVID-19 zvýšila, ale co víc, způsob, jakým je konzumujeme, se nenávratně změnil. Raketový růst TikToku je toho důkazem. Značka se během několika let stala z relativně neznámé mezinárodně uznávanou a nevykazuje žádné známky zpomalení.
Druhé místo si vysloužila společnost Amazon s uváděnou hodnotou značky 350,3 miliardy dolarů. Značka Google má údajně hodnotu 263,4 miliardy dolarů, zatímco první pětici uzavírají Microsoft se 184,2 miliardy dolarů a Walmart se 111,9 miliardy dolarů.