Někteří zaměstnanci Applu se obávají o užitečnost a cenu připravované náhlavní soupravy pro smíšenou realitu, píše The New York Times.
Podle osmi současných i bývalých zaměstnanců společnosti Apple, kteří hovořili s deníkem The New York Times, se počáteční nadšení kolem zařízení ve společnosti zřejmě změnilo ve skepsi. Změna tónu údajně znamená bezprecedentní míru obav z nového produktu, což je v ostrém kontrastu s předchozími uvedeními produktů, které byly prováděny s jednotným záměrem a nadšením.
Velmi drahý Apple headset
První generace náhlavní soupravy je údajně považována za most k budoucím produktům, které vyžadují technologický průlom. Mnoho zaměstnanců má ale prý obavy z ceny zařízení ve výši 3 000 USD (kolem 70 000 Kč), jeho užitečnosti a neprověřeného trhu. Skeptici se ptají, zda zařízení není řešením, které hledá problém, na rozdíl od iPodu a iPhonu. Náhlavní souprava prý nebyla projektována jako ostatní produkty společnosti Apple.
Někteří zaměstnanci z projektu odešli kvůli pochybnostem o jeho potenciálu, jiní byli propuštěni kvůli nedostatečnému pokroku v oblasti některých funkcí zařízení, včetně Siri. Nespokojenost se údajně rozšířila i na členy vedení Applu, z nichž někteří zpochybnili vyhlídky zařízení.
Headset byl zřejmě představen mnoha ze 100 nejvyšších Apple manažerů prostřednictvím videa, které před pěti lety na firemním výjezdním zasedání natočil šéf designu Jony Ive. Video zobrazovalo muže v londýnském taxíku s náhlavní soupravou s rozšířenou realitou, který volal své ženě do San Francisca a sdílel s ní památky Londýna svýma očima
Špičkové parametry
Deník New York Times potvrdil předchozí zprávy, že náhlavní souprava bude mít rám z uhlíkových vláken, baterii umístěnou na boku, kamery směřující ven, dva displeje s rozlišením 4K, čočky na předpis pro nositele brýlí a „volič reality“, který zvyšuje nebo snižuje průchod videa z okolního prostředí v reálném čase.
Apple se zaměřil na to, aby zařízení vyniklo při videokonferencích a trávení času v roli virtuálních avatarů, a hlavní aplikaci náhlavní soupravy nazývá „copresence“. K dispozici bude také vlastní televizní obsah ve vysokém rozlišení od hollywoodských filmařů včetně Jona Favreaua. Navzdory podobnostem s náhlavními soupravami Meta se očekává, že Apple bude zařízení prezentovat jako něco, co se liší od stávajících produktů na trhu.
Zařízení nabídne také nástroje pro umělce, designéry a inženýry, které umožní kreslení a úpravu obrázků ve 3D prostoru. K dispozici budou také aplikace pro střih videa ve virtuální realitě pomocí gest rukou. Díky tomu se očekává, že osloví spíše podniky a designérské společnosti než běžné spotřebitele. Někteří zaměstnanci údajně spekulovali o tom, že by Apple mohl uvedení náhlavní soupravy na trh opět odložit, přestože nyní probíhá výroba pro představení v červnu.