Nový průzkum naznačuje, že se zvýšila důvěra uživatelů v Apple. Uživatelé jsou s touto značkou stále více spokojení.
Tím podstatným je, že se uživatelé Androidu stali méně loajálními k výrobcům svých zařízení a jsou stále více ochotní přejít k jiné značce. Naopak uživatelé Applu uvedli, že důvody přecházet k jiným značkám nemají.
Důvěra uživatelů Applu je na historickém maximu
Do průzkumu, který provedla společnost SellCell na začátku března 2021, bylo zahrnuto více než 5 000 uživatelů smartphonů, kteří vlastnili různé modely od nejoblíbenějších značek. Výsledky naznačují, že uživatelé iPhone jsou loajálnější a méně ochotní přejít na jinou značku než uživatelé, kteří využívající Android.
Věrnost značce Apple dosáhla historického maxima 92 %. V roce 2019 byla tato hodnota na 90,5 %. Během stejného období loajalita značky Samsung poklesla z 85,7 % na 74 %. Výsledky SellCell také naznačují, že uživatelé iPhonů jsou přibližně o 18 % věrnější ekosystému od Applu než majitelé Samsungů jeho vlastnímu ekosystému.
Zatímco pouze 8,1 % uživatelů iPhone uvedlo, že plánuje přejít na jinou značku, asi 26 % uživatelů Samsungu uvedlo, že s dalším upgradem smartphonu s touto značkou skočí. Z těchto potenciálních nových zákazníku 53 % uvedlo, že si koupí iPhone. Výsledky naznačují, že soukromí je primárním důvodem pro 31,5 % těchto uživatelů, kteří se chystají přejít k jiné značce.
Samsung ovšem není jediný, kdo podle výsledků průzkumu ztratil loajalitu svých zákazníků. Věrnost uživatelů klesá i značkám Google Pixel, LG a Motorola. U řady Google Pixel loajalita ke značce poklesla za dva roky dokonce o 18,8 %.
Těžká většina respondentů, 46,6 %, také uvedla, že iPhone 12 je v současnosti nejlepší vlajkovou lodí z řady smartphonů. Pro srovnání, 30,4 % uživatelů uvedlo, že je nejlepší vlajkovou lodí na trhu je Samsung Galaxy S21.
Uživatelé Applu nemají potřebu přecházet ke konkurenci
Pokud jde o účastníky průzkumu, kteří vysvětlili, proč zůstávají u iPhonu, tak 45 % z nich uvedlo, že se jim značka Apple líbí, 24 % uvedlo, že jsou příliš svázaní s ekosystémem Applu a 16 % uvedlo, že nemají důvod přecházet k jiné značce. Ti, kteří uvedli, že by si vybrali jinou značku, uvedli jako hlavní důvod přechodu lepší technologii (38 %) a osobní preferenci designu jiných výrobců (26,4 %).
Když byli respondenti požádáni, aby si vybrali svůj oblíbený model současných smartphonů, tak 17 % respondentů si vybralo iPhone 12 a 12,7 % si vybralo iPhone 12 Pro Max. Na třetím místě se umístil Galaxy S21 s 11,4 %, zatímco iPhone 12 Pro se umístil na čtvrtém místě s 10,6 %. Na pátém místě byl Samsung Galaxy S21 Ultra s 10 %.
Společnost SellCell provedla studii prostřednictvím on-line průzkumu mezi 3. březnem a 10. březnem 2021. Zahrnovala více než 5 000 uživatelů smartphonů ve věku od 18 let v USA. Mezi nimi bylo 2 000 uživatelů iPhonů, 2 000 uživatelů Samsungů. Dále také 400 uživatelů značky Google Pixel a 600 uživatelů Motoroly nebo LG.