Apple Car při uvedení neovládne trh, ale má potenciál stát se významným příjmem pro Apple. Aspoň to predikuje investiční společnost Piper Sandler.
Apple Car nemusí při prvním uvedení narušit trh. Společnost Piper Sandler říká, že by se mohl stát solidním zdrojem příjmů z hardwaru pro Apple, což by mohlo do roku 2030 vygenerovat 50 miliard dolarů.
Apple Car má potenciál uspět
V poznámce pro investory představil hlavní analytik Harsh Kumar společnosti Piper Sandler to, jaký potenciál má vydání Apple Car.
„Celkově si myslíme, že vstup společnosti Apple na automobilový trh má dokonalý smysl. Podobně jako dalšího nabízeného hardwaru, může společnost vstoupit na trh v době radikálních změn technologií a zároveň se vyhnout riziku jeho formování,“ napsal Kumar.
Je možné, že by se Apple mohl rozhodnout zmenšit svůj vstup na automobilový trh. Místo toho by mohl přijít s vylepšeným systémem CarPlay nebo uživatelským rozhraním vozidel značky Apple pro použití v jiných automobilech ostatních výrobců. Kumar však očekává, že společnost plánuje uvést své vlastní plnohodnotné elektrické vozy značky Apple. To aby společnost mohla ovládat všechny aspekty designu. A to včetně hardwaru elektromobilu a zabudované softwarové platformy.
Kdy se můžeme dočkat auta od Applu?
S odvoláním na nedávné zprávy Kumar poukazuje na to, že se Apple může v roce 2024 zaměřit na produkci 100 000 vozidel. Na základě toho říká, že by Apple mohl generovat tržby kolem 5 miliard dolarů (přes 107 miliard Kč), a to s pouhým 0,1 % trhu. Pokud by do roku 2030 dosáhl 1% podílu na trhu, mohly by tržby růst až na 50 miliard dolarů (přes 1 bilion Kč). Analytik věří, že nyní je ten správný čas pro vstup Applu na trh automobilů. Je to i proto, že je připraven na technologické inovace. Dále jde také o skutečnost, že by Apple mohl využít další příjmy k podpoře růstu.
I když se Apple rozhodne pro vstup na automobilový trh, Kumar věří, že se společnost dohodne s externím výrobcem, aby jej skutečně vyrobil. Apple poznamenává, že nesestavuje své vlastní hardwarové produkty. Kumar však říká, že vývoj společnosti Apple v oblasti technologie vozidel funguje již léta. Proto věří, že by auto mohlo mít ve srovnání s konkurencí silnou technologii. Největší překážkou je pro Apple právě nalezení výrobního partnera. Kumar poznamenává, že automobilky nechtějí být tzv. ‚‚Foxconnem automobilového průmyslu“.