12palcový MacBook jakoby přestal zapadat do portfolia Applu. Proč?

Jakoby 12palcový MacBook ustrnul. Možná už jste se nad tím pozastavili také. Proč jej Apple stále nabízí? Zvláště teď, když přišel omlazený MacBook Air, který umí totéž?

Apple na říjnové Keynote představil v podstatě očekávaného nástupce stařičkého MacBooku Air. Když celá akce skončila, zůstal viset ve vzduchu zvláštní otazník. A co 12palcový MacBook? Jak ten nyní zapadá co celého portfolia přenosných počítačů? Apple jakoby zapomněl, že jej v nabídce vůbec má.

MacBook Air 2018 – vyplatí se a pro koho je vlastně určen?

Ještě pár měsíců před samotnou Keynote se spekulovalo, že dny Airu jsou sečteny a místo nejlevnějšího počítače definitivně zaujme menší model. Byl a dosud je nejlehčím a nejkompaktnějším počítačem. Není hlučný díky pasivnímu chlazení, cekem vydrží a má krásný Retina displej. V podstatě jako kdybyste popisovali MacBook Air v době jeho prvního představení, tedy až na tu obrazovku.

MacBook Air

Jenže do hry se vrátil Air a umí vše lépe, než 12palcový MacBook. Má větší výkon i přes podtaktované ULV procesory Intel Amber Lake. Má dva Thunderbolt 3 porty místo pouhého jediného USB-C. Má i rychlejší grafickou kartu. Sice prohrává v oblasti hmotnosti a základní kapacity disku, jenže je o 4 000 tisíce korun levnější. Navíc má Touch ID a hlavně vydrží mnohem déle na baterii. Což je to, proč tolik lidí Air milovalo.

 

12palcový MacBook není sám

Nejmenší přenosný počítač najednou postrádá smysl a ztrácí své místo v nabídce Applu. Možná šlo o přešlap ze strany Applu, ačkoli v redakci rovnou dva tyto stroje máme a jsme s nimi spokojení. Jenže dvanáctka v tom není sama. Otloukánkem se stal také MacBook Pro bez Touch Baru, který vlastně oproti novému Airu nic navíc neumí. Nejenže nemá Touch ID, ale rozdíl ve výkonu je zanedbatelný (používá totiž taktéž ULV procesory) a hmotností se dostává ještě výše.

Apple jakoby nevěděl, co se svými přenosnými počítači dělat. Anebo to naopak dobře ví, prostě nechá rozhodnout uživatele. A laptop, který se bude nejhůře prodávat, jednoduše zařízne. Nebylo by to poprvé, ani naposled.



Kam dál?