Where To Jump? – logická hra ze Slovenska (recenze)

Jsou kulaté, chlupaté, mají rádi hroznové víno a pěkně vám zavaří mozkové závity. Co jsou zač?

Již jsme na ně upozornili v 25. díle závislostí a teď je na řadě samostatná recenze hry, která nedávno vstoupila do App Store. Tyto roztomilé příšerky jsou jejími hlavními hrdiny a vaším úkolem je, dostat je ke slaďoučkému vínu. Samozřejmě to nemůže být jen tak a po počátečních úrovních, kdy se seznámíte se základními principy, značně přituhne.

titulek

Ovládání je triviální a titul se rozhodně hodí i pro menší hráče. Jediné co děláte, je totiž jen přeskakování z lístečku na lísteček. Ten však musí být ve stejné úrovni jako příšerka. Jakmile na něho ona přeskočí, celý stonek o její váhu klesne. Pokud seskočí, stonek zase stoupne. Některý je ale jen statický (uschlý) a nehýbe se, přičemž třeba jiný, když ho přetížíte, tak se utrhne.

IMG_2321

Skákat se smí jen vpravo, zpět už se nedostanete. K tomu vám poslouží jen a pouze vracející se tlačítko, které sice můžete používat neomezeně, ale to za cenu ztrát hvězdiček za splnění úrovně. Vzhledem k tomu, že je ve hře obsažen Game Center s velkým množstvím úspěchů, je to vysoká daň. Budete tak přemýšlet, vymýšlet, zkoušet možnosti i neustále restartovat úroveň, abyste jejich plného počtu dosáhli.

IMG_2322

Hra má zatím čtyři různé světy s celkovým počtem 250 úrovní. Pokud si myslíte, že je prosvištíte rychlostí blesku a snadno si posbíráte Úspěchy, tak vás teď opravdu zklamu. Pokud to dle obrázků vypadá jednoduše, tak tomu tak vážně není. Už jen dohrát první svět chce vynaložit značného úsilí!

[message_box title=“

Co o hře říká sama vývojářka Mirka Božeková?

“ color=“blue“]

Nápad je môj a toto ja moja prvá hra (samozrejme aj s radami od priateľov a známych)  a keďže je to taký môj hobby-projekt nakódený po večeroch, tak kým vydám ďalšiu hru, asi na mňa čitatelia aj zabudnú. Ale chcela by som sa ďalej venovať hrám! Chcela som prísť s hrou, ktorá je originálna. Zároveň som sa snažila, aby hra bola ľahká na ovládanie s pochopiteľnými pravidlami, ktoré sa hráčovi postupne vysvetľujú ako prechádza levelmi. Je to logická hra, tak verím, že môže zaujať priaznivcov logických hier.

IMG_2323

Cieľom hry je pozbierať všetky hrozná zo stoniek, tým, že na hrozno skočíme nejakou príšerkou. Príšerky skáču zo stonky na stonku a svojou váhou tak posúvajú stonky hore-dole. Keďže príšerky môžu skákať len na listy, ktoré sú na rovnakej úrovni ako sú oni samé, treba si dopredu rozmyslieť kde budeme skákať, aby sme sa nezasekli.

IMG_2324

Hra je okrem angličtiny aj v slovenčine, češtine a nemčine. V hre sú 4 svety. Prvý svet je zložený z menej obtiažnych levelov. Druhý svet obsahuje čoraz ťažšie levely. Tretí svet prichádza s novými charaktermi, ktoré hráča prinútia trochu zmeniť prístup ku hre. Je to „ježko“ (ktorý zhadzuje príšerku) a „lienka“ (ktorá pôsobí ako závažie a po skoku príšerky na ňu, spadne). Štvrtý svet predstavuje ďalšiu príšerku – červenú, ktorá je dvakrát taká ťažká ako modrá. Tiež sa tu objavuje nový druh hrozna – červené, pričom červené príšerky zbierajú hrozno červené a modré príšerky zas modré. Opäť to vyžaduje trochu iný prístup hráča k riešeniu levelov.

IMG_2325

[/message_box]

Grafika je hezky kreslená, mění se v ní počasí a do hry se rozhodně hodí. Hudbu ke hře složil Peter Takáč alias Pietro Royalty, s dolaďováním hry pomáhalo duo 2 Key Players, o kterém jste si také mohli přečíst ve výše zmíněném článku (vývojáři hry Tiliard). Hra je ke stažení zdarma, a pokud si pospíšíte, ještě stihnete In-App nákup ostatních herních světů v zaváděcí akci také zdarma – po té bude jeho cena 0,89 Euro. Chcete-li vědět více, navštivte blog o hře.

IMG_2319

[divider][space height=“20″]

[list type=“check“]