„Leitz

Reklamace iPhonu 6 Plus – aneb Jak jsem šetřil, a nakonec prohloupil

V květnu jsem si pořídil z jednoho velkého online bazarového portálu „nový“ iPhone 6 Plus. Všechno nebylo ale tak, jak jsem si představoval, a proto jsem musel podstoupit reklamaci. Přečtěte si, jak to probíhalo.

I když jsem už několikrát na Applišti zmiňoval, že je na mě iPhone 6 Plus příliš velký, opak je nakonec pravdou. Rád bych využil velkou obrazovku iPadu, ale přijde mi nepraktické s sebou tahat dvě zařízení najednou, a když jsem doma, vždycky radši sáhnu po iPhonu – je to rychlejší a pohodlnější. Podle spousty lidí je iPhone 6 Plus takový paskvil, s tím ale nemůžu souhlasit. Jsem přesně ta cílová skupina, pro kterou je Plusko určené.

maxresdefault

S přídomkem Plus se také nese vyšší cena, a jako správný Čech jsem chtěl co nejvíce ušetřit, a tak jsem navštívil portál bazos.cz. Našel jsem zde několik nabídek nových nerozbalených iPhonů 6 Plus v 64GB verzi za skvělých 20 tisíc Kč. Vybral jsem mně tu nejbližší, a to v Praze. Zavolal jsem tedy prodejci, jestli je nabídka stále aktuální. Prodejce byl velice příjemný, ochotný, ale měl jen stříbrnou verzi – já chtěl Space Grey variantu. Pak si vzpomněl, že má vlastně i Space Grey, taky nový, pouze vybalený. Tady jsem udělal první chybu. Jakmile chcete nový telefon, ale nabízené zboží bylo již vybaleno, obchodu se vyhněte. iPhone už prostě není nový.

Hned druhý den jsem se vydal v nadšení do Prahy. Cestou jsem měl různé problémy s navigací a mobilními daty, ale to už je mimo téma. Prodávající vypadal na první pohled solidně, a tak jsem získal důvěru, což se mi stalo osudným. iPhone jsem letmo zkontroloval, nabídku odsouhlasil, zaplatil a vydal se směrem zpět Hradec Králové. Po důkladném prozkoumání jsem zjistil, že iPhone není pouze vybalený, ale používaný – podle data v záručním listu a aktivace maximálně týden, ale i tak mě to naštvalo. Navíc byl v jack a Lightning konektoru prach, což netuším, jak se to dotyčnému za tak krátkou dobu povedlo. Dále jsem si všiml lehkého ťukance na hliníkovém rámu a v displeji byla zvláštní jemná čára, nebyl to však škrábanec. Muselo jít o výrobní vadu.

Říkal jsem si „klid, je nový, v záruce, v T-Mobilu ti ho vymění“. Zde nastalo další úskalí, jelikož mě v T-Mobilu poslali slušněji někam, a že buď mám odstoupit od smlouvy, nebo poslat iPhone na reklamaci do servisu Britex. Ani jedna z variant se mi samozřejmě nelíbila – smlouvu jsem neměl, pouze záruční list, a do Britexu, díky jeho pověsti, se bojím cokoli poslat. V tu chvíli by se ve mně krve nedořezal. Zavolal jsem tedy prodávajícímu ohledně svého problému, a najednou se z milého chlapíka stal nepříjemný hulvát. Prý jsem si telefon poškodil sám cestou domů, je to můj problém, a že ho vytáčí se mnou komunikovat a nashle.

istyle

Sice jsem měl funkční telefon za méně peněz, ale vzhledově to prostě nebylo tip top. Chvíli jsem tedy hledal na internetu, kde bych mohl iPhone reklamovat nebo dát do servisu. Naštěstí jsem narazil na nově otevřený autorizovaný servis iStyle, kde mi vyšli maximálně vstříc. Na email mi odpověděli ještě týž den, takže mě to trochu uklidnilo. Do pobočky iStylu na Revoluční, kde se zmiňovaný servis nachází, jsem si dojel osobně. Slečna byla moc milá, iPhone mi přijala do reklamace, a říkala, že iPhony od operátorů bývají často vadné. Během jednoho dne byla reklamace uznána, přístroj vyměněn za nový kus a kurýr mi ho doručil třetí den až domů. iStyle autorizovaný servis můžu tedy vřele doporučit.

A co z toho vyplývá? Nesnažit se ušetřit za každou cenu, ne vždy se to vyplatí a za ty případné problémy to nestojí. Navíc nemusíte mít nakonec takové štěstí, jako jsem měl já. Pokud už kupujete cokoli od Applu z druhé ruky, všechno před prodávajícím vybalte a pořádně prohlédněte. Máte-li jen malou pochybnost, obchod zrušte.



  • boum

    Dle mě je nejlepším způsobem jet s nějakým známým, který není zaujatý. Člověk je totiž celý natěšený a vše při koupi přehlédne, to je již pravidlem..

  • Richard

    Jednoduše bejt zbrklej je fakt pitomost jak čtu z tohohle článku. Ano ušetřit nejvíc se vyplatí pokud si vše zařidíš jak máš. Můj případ 🙂

  • Jaroslav JarDu Dudas

    „iPhony od operátorů bývají často vadné“ To akoze operator dostava vadnejsie kusy ako ine obchody ? Nerozumiem tejto vete celkom 😀

  • david

    mě by jen zajímalo, jaký je problém v tom britexu?
    momentalne tam iphone mám tak me to zajimá 🙂

  • Syr

    Možná se slušelo přiznat na začátku, že se jedná o PR článek na iStyle servis 😉

    • Marek Veselý

      Opravdu se nejedná o PR článek. Původně jsem chtěl poslat iPhone do Českého servisu, ale tam by to trvalo přes týden. V Britexu už mi jednou nevyreklamovali iPhone 4. Nemám důvod vám lhát, veškeré PR články vydáváme jako Komerční sdělení.

      • dfx

        Ale no. Reklamacie iPhonov predanych operatormi riesia operatori, nie autorizovany Apple servis. Teda minimalne v krajine, kde ho operator predal. Operator ho posiela do autorizovaneho servisu, ale vsetky papiere musi riesit operator.

        A odkedy vymiena autorizovany servis mechanicky poskodeny iPhone za novy?

        • Marek Veselý

          Jednalo se o tu výrobní vadu na displeji. Jako kdyby byl uvnitř displeje průhledný proužek, těžko se mi to popisuje.

        • Marek Bujko

          Reklamácie iPhonov predaných operátormi na Slovensku rieši aj Apple Autorized Service Provider. Na požiadanie vám vydajú doklad o servisnom úkone pre operátora, ktorý daný úkon musí akceptovať, inak to môžete riešiť cez SOI.

  • Syr

    Navíc v něm kydat hnůj na konkurenci bez dalších důkazu je ewww :/

    • Sestavíme tým detektivů a seženeme další důkazy 🙂

  • Petr Cech

    hold je lepsi koupit jakykoliv produkt primo od Applu. Garance a vymena je temer okamzita. Pokud iphone koupite od operatora a pri problemu Vas Apple odkaze k servisu Operatora. Jednou sem cekal 2 mesice na opravu iphone 5. Od te doby kupuji zasadne produkty od Applu.

  • Lukáš

    Co z toho plyne? Když cokoliv kupuješ, nejdříve si to pořádně zkontroluj, ať je to telefon nebo cokoliv jiného. Toť vše.

    Já jednou prodal telefon, úplně nový. Kupující mi po cca 14 dnech psal, že mu nefunguje sluchátko, a že neví čím to je a chce ho prý vrátit. Pak se prokecnul, že mu telefon spadnul na zem, tak že to asi bude tím :-).

  • Kazda Miloš

    Blbější reklamní článek jsem už dlouho nečetl…

    • Miloši, v čem je blbější než jiné blbé články? 🙂

      • Kazda Miloš

        reklama schovana za pohadku

        • Je to zkušenost našeho redaktora a dle ohlasů je to pro naše čtenáře přínosný článek. Nikdo nám za to nic nezaplatil, to Vám mohu odpřísáhnout.

          • Daniel Růžička

            Ať se článek zakládá na pravdě nebo ne…, je to pro iStyle dobrá reklama;-)

          • qwerk

            Asi tak, sama o sobě hovoří i ta fotka iStyle a proklik přímo na jejich web 🙂 🙂 Hezká pohádka 😀

          • Koukám, že neprohloupil jen Marek, ale celé Appliště. Jdeme iStyle prubnout o pořádný balík! 🙂

  • Michal Studnička

    Stačí hledat na internetu.
    Já mam iPhone 5S 16 gb a ve své době jsem ho kupoval za 14.500 pouze EU distribuce, dali mi redukci na nabíječku toť vše. Čeština funguje. Ale telefon mám nastavený stejně v Anglickém jazyce.
    V obchodech stál přes 18.000 CZ distribuce úplně nový. iPhone do teď mám, žádná vada, nic na škodu. Otec má to samé ze stejného obchodu a též spokojen.
    Jestli si kupuješ něco od Applu a rozbalené, jsi blázen.

    • Deestrone

      Jenomze ne kazdej si to bude utikat kupovat do applu za 20.tis ale budou to kupovat pres bazary nejlip o polovinu min a to budou este spekulovat ci by se to este nedalo slevit takovym lidem to preju at si narazi drzku

  • Tom

    Když člověk kupuje něco z druhé ruky, tak musí prostě počítat s tím, že to nemusí být vždy na 100 %. Když je ta možnost si to před koupí prohlédnout, tak si možná najdu na netu všechny možné/nemožné vady a na ty se zaměřím. Autor článku jen poukázal na to, že operátoři jsou pěkní hajzlící, kteří se zase vybarvili. Určitě měl štěstí, že si koupil právě Apple v istyle mu to takhle vyreklamovali….

  • Petr Závorský

    Dobrý den, mě by zajímalo jak jste mohl uplatnit reklamaci toho iPhone v iStyle, když jste měl záruční list od operátora. Tu 1 roční záruku od Applu můžu se záručním listem uplatnit ve všech autorizovaných prodejnách? A ted trošku od tématu. Kde můžu najít na svém iPhone 6 indikátor mobilu s vodou?
    Díky. 🙂

  • AleshM

    Věci laciný, dvakrát placený. Kdyby to v servisu neuznali, mimozáruční oprava by stála asi tolik, co se při nákupu z 2. ruky ušetřilo.

    Ale taky jsem si v aukci koupil kdysi operátorský iPhone 3G, ještě 2 měsíce v záruce. Ještě jsem i připlácel 500 za Kup teď. Přišel odřený, otlučený kus s rezavou mřížkou reproduktoru. Na fotce byl lepší. Rozhodně byl víc ojetý, než se psalo a než bych chtěl. Pravda, taky mohla přijít cihla. Nevím, jestli byl utopený, ale fungoval, jen nevydržel moc na baterku. Dal jsem ho na poslední chvíli na reklamaci kvůli baterce. Sice na baterku je záruka jen půl roku, ale bral jsem to tak, že když si baterku nemůžu lehce vyměnit, je součástí přístroje, je na ní záruka, jako ostatní součásti. Byl jsem pokorný, ale zkusil jsem to.

    Operátor nereptal, přístroj přijal do reklamace a za 8 dnů jsem dostal nový kus ještě ve fóliích. Možná to byl refurbished, jak to dělají, ale vypadal nově. Obratem jsem ho bez aktivace prodal, stále chvilku v záruce o 2 tisíce víc, než jsem koupil původní. Záruka se prodlouží o dobu, reklamace.

Oblíbené články