Reklamace iPhonu 6 Plus – aneb Jak jsem šetřil, a nakonec prohloupil

V květnu jsem si pořídil z jednoho velkého online bazarového portálu „nový“ iPhone 6 Plus. Všechno nebylo ale tak, jak jsem si představoval, a proto jsem musel podstoupit reklamaci. Přečtěte si, jak to probíhalo.

I když jsem už několikrát na Applišti zmiňoval, že je na mě iPhone 6 Plus příliš velký, opak je nakonec pravdou. Rád bych využil velkou obrazovku iPadu, ale přijde mi nepraktické s sebou tahat dvě zařízení najednou, a když jsem doma, vždycky radši sáhnu po iPhonu – je to rychlejší a pohodlnější. Podle spousty lidí je iPhone 6 Plus takový paskvil, s tím ale nemůžu souhlasit. Jsem přesně ta cílová skupina, pro kterou je Plusko určené.

maxresdefault

S přídomkem Plus se také nese vyšší cena, a jako správný Čech jsem chtěl co nejvíce ušetřit, a tak jsem navštívil portál bazos.cz. Našel jsem zde několik nabídek nových nerozbalených iPhonů 6 Plus v 64GB verzi za skvělých 20 tisíc Kč. Vybral jsem mně tu nejbližší, a to v Praze. Zavolal jsem tedy prodejci, jestli je nabídka stále aktuální. Prodejce byl velice příjemný, ochotný, ale měl jen stříbrnou verzi – já chtěl Space Grey variantu. Pak si vzpomněl, že má vlastně i Space Grey, taky nový, pouze vybalený. Tady jsem udělal první chybu. Jakmile chcete nový telefon, ale nabízené zboží bylo již vybaleno, obchodu se vyhněte. iPhone už prostě není nový.

Hned druhý den jsem se vydal v nadšení do Prahy. Cestou jsem měl různé problémy s navigací a mobilními daty, ale to už je mimo téma. Prodávající vypadal na první pohled solidně, a tak jsem získal důvěru, což se mi stalo osudným. iPhone jsem letmo zkontroloval, nabídku odsouhlasil, zaplatil a vydal se směrem zpět Hradec Králové. Po důkladném prozkoumání jsem zjistil, že iPhone není pouze vybalený, ale používaný – podle data v záručním listu a aktivace maximálně týden, ale i tak mě to naštvalo. Navíc byl v jack a Lightning konektoru prach, což netuším, jak se to dotyčnému za tak krátkou dobu povedlo. Dále jsem si všiml lehkého ťukance na hliníkovém rámu a v displeji byla zvláštní jemná čára, nebyl to však škrábanec. Muselo jít o výrobní vadu.

Říkal jsem si „klid, je nový, v záruce, v T-Mobilu ti ho vymění“. Zde nastalo další úskalí, jelikož mě v T-Mobilu poslali slušněji někam, a že buď mám odstoupit od smlouvy, nebo poslat iPhone na reklamaci do servisu Britex. Ani jedna z variant se mi samozřejmě nelíbila – smlouvu jsem neměl, pouze záruční list, a do Britexu, díky jeho pověsti, se bojím cokoli poslat. V tu chvíli by se ve mně krve nedořezal. Zavolal jsem tedy prodávajícímu ohledně svého problému, a najednou se z milého chlapíka stal nepříjemný hulvát. Prý jsem si telefon poškodil sám cestou domů, je to můj problém, a že ho vytáčí se mnou komunikovat a nashle.

istyle

Sice jsem měl funkční telefon za méně peněz, ale vzhledově to prostě nebylo tip top. Chvíli jsem tedy hledal na internetu, kde bych mohl iPhone reklamovat nebo dát do servisu. Naštěstí jsem narazil na nově otevřený autorizovaný servis iStyle, kde mi vyšli maximálně vstříc. Na email mi odpověděli ještě týž den, takže mě to trochu uklidnilo. Do pobočky iStylu na Revoluční, kde se zmiňovaný servis nachází, jsem si dojel osobně. Slečna byla moc milá, iPhone mi přijala do reklamace, a říkala, že iPhony od operátorů bývají často vadné. Během jednoho dne byla reklamace uznána, přístroj vyměněn za nový kus a kurýr mi ho doručil třetí den až domů. iStyle autorizovaný servis můžu tedy vřele doporučit.

A co z toho vyplývá? Nesnažit se ušetřit za každou cenu, ne vždy se to vyplatí a za ty případné problémy to nestojí. Navíc nemusíte mít nakonec takové štěstí, jako jsem měl já. Pokud už kupujete cokoli od Applu z druhé ruky, všechno před prodávajícím vybalte a pořádně prohlédněte. Máte-li jen malou pochybnost, obchod zrušte.



Kam dál?