Fluffy Ball (recenze)

Tato iOS „běhačka“ s „kuličkovkou“ v jednom má rozhodně něco do sebe. Otestuje nejen váš postřeh a reflexy, ale i paměť. Navíc je to ideální zabavení při čekání na… Prostě na cokoli.

Obrázek 622

Hru vytvořilo slovenské studio Geardice, které vzniklo teprve nedávno, roku 2013, původně pod názvem WebMaking. To založil Michal Deák. Dnes tým tvoří mladí a šikovní lidé, kteří se chtějí věnovat tomu, co jim jde nejlépe a co je hlavně baví. Z počátku se věnovali tvorbě internetových stránek, chvíli na to se však zaměřili na webové aplikace a také na ty pro iOS a Android.

[quote align=“center“ color=“#999999″]Název Geardice je složený ze slov gear + dice, protože každá hra/aplikace (dice) musí mít v sobě jistý mechanismus (gear), aby vše fungovalo přesně jak má.[/quote]

Na hře Fluffy Ball začali pracovat již roku 2012. Celou hru, i co se prostředí týče, navrhl a naprogramoval vývojář Michal Deák, přičemž hudbu vytvořil Tomáš Bibeň. Původní myšlenka vycházela z představy o panáčkovi, hlavním hrdinovi, který měl běhat a skákat po budovách ve stylu her „jump n run“. Laděná byla do sépiového, celkově tmavšího odstínu. Chvíli po té se přešlo ke konceptu s kouličkou skákající po budovách, kterému ještě předcházel kamenný balvan kutálející se světem. Postupně se uchytil i pracovní název „Rooner“. Ten byl jasně vyvozen z anglického slova runner – běžec a tvaru hlavního hrdiny, čili písmenu „o“. Hra, díky zvoleným barvám, byla pochmurná a potřebovala oživit. Modrá obloha zalitá slunečnými paprsky a zelené palmy tak dotvořily nový, svěží a barevnější vzhled hry. Úpravou prošla i koulička – dostala oči, několik barevných variant a jméno Fluffy (na postupnou tvorbu vzhledu hry, se můžete podívat na těchto stránkách).

Obrázek 627

Původní koncept zahrnoval jen mód Volného běhu s počítadlem nejvyššího skóre. Aby však hra nepropadla monotónnosti, přibyly kampaně, kde musíte postupně projít úrovně od nejlehčích po nejtěžší. Prostředí se uprostřed kampaně změní z denního na noční a v ten moment stoupne i náročnost (ne však, že do té doby by byla nějak jednoduchá). Zde si již musíte pamatovat, jak jdou překážky za sebou, abyste věděli, kdy a jak dlouhý skok učinit. Přitom musíte sbírat hvězdičky, abyste jich v cíli měli co nejvíce.

Obrázek 629

Hra je také těžší díky originálnímu ovládání pomocí akcelometru, kterým regulujete rychlost Fluffyho. Háček je v tom, že chlupáč sice může zpomalit, ale nikdy se nezastaví. Procvičíte si tak svoje reakční schopnosti a reflexy. Grafika je milá, povedená a hraní pěkně „odsejpá“. Skok funguje jen na jedno dotknutí displeje, nepočítejte tedy s tím, že vás od pádu do propasti něco zachrání. Game Center chybí, což je škoda a jednoznačné mínus pro motivaci do dalšího hraní. Sbírat hvězdičky můžete jak divý, ale pokud se nikde nepromítne vaše snažení, můžete úrovněmi jen zběsile proskákat.

Obrázek 633

Další projekt těchto vývojářů bude zaměřený čistě na multiplayer a tentokrát bude jasně cílený na mužské pohlaví. Bude se totiž jednat o hru s tanky. Titul bude speciální tím, že se bude hrát přes internet s ostatními hráči. Je ale myšleno i na takové, kteří přístup k internetu nemají. Hra totiž půjde hrát přes LAN (zde vývojáři vzpomínají a nechali se inspirovat tím, jak hráli po síti střílečku DOOM a nepotřebovali žádný internet). Ve hře bude několik herních módů jako je Deathmatch, Teamdeathmatch, Capture the flag a jiné. Datum vydání je zatím neznámé, budeme se však samozřejmě snažit vás o všem informovat (můžete také sledovat Facebook vývojářů, kde najdete aktuální novinky).

alphaImage

[divider][space height=“20″]

[list type=“check“]

• 1. Procvičí bystrost, postřeh a reflexy
  • 2. Oddychovka za pár korun
  • 3. Dvě denní doby

[/list]

[space height=“20″]

[list type=“delete“]

• 1. Chybí Game Center
  • 2. Jistá monotónnost

[/list][space height=“30″]

AplikaceFluffy Ball

Velikost: 19,7 MB

Cena: 0,89 Euro

[message_box title=“Soutěž“ color=“blue“]

Chcete vyhrát Redeem kód na iOS hru Fluffy Ball? Prvních pět, kteří do komentářů pod článek správně napíší, jak se jmenovaly příšerky požírající vše, co jim přišlo do cesty, měly velice podobný „účes“ jako Fluffy a byla jim věnována filmová série, ti jej získají.

Soutěž končí, až bude pět správných odpovědí na položenou otázku napsáno v komentářích. Kódy začneme posílat po obdržení emailových adres od výherců, na které jim výherní kódy zašleme. Pokud se výherce do týdne od výzvy nepřihlásí, kód získává následující správný komentář. Vyplatí se tedy soutěžit, i když je před vámi již pět správných odpovědí. Ti, jež se jmenují kupříkladu „Guest“, se totiž o výhru obvykle nepřihlásí a ostatní díky nim již nesoutěží. Nám pak zůstávají kódy, které propadnou. Nevyhráli jste? Sledujte Appliště na Twitteru i Facebooku, do konce týdne na nich budeme ještě rozdávat pět kódů.

[/message_box]

Kam dál?